Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Annah78
Jag är ganska oerfaren på det här med selar o sjalar :oops: Men jag har ialla fall ägt en patapum som jag var supernöjd med!Tyvärr gjorde jag misstaget att sälja den :roll:
Nu har jag ju en 2-åring som gillar att sitta på mammas arm och väntar en liten till i augusti.Så nu har tankarna kommit igen om dessa selar.Har nu hört från flera att BB inte är bra för barnet höftleder mm.Så nu önskar jag tips på en bra sele som passar till min son om han skulle vilja sitta nån gång,men som även passar till en nyfödd!Tacksam för svar :)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
hej :D och välkommen!
en mt kanske skulle kunna vara bra?
sök här på Mei Tai eller MT så hittar du nog lite bilder :wink:

ursäkta kort svar men jag måste rusa

*swosch*
Användarens profilbild
Av Gullan
Ergo finns med infant insert som passar från nyfödd, tar man ur den kan du bära sonen också. Annars röstar jag för en MT eller en trikåsjal :)
Av Annah78
:roll: Glömde nog skriva det att jag är väldigt nyfiken på att testa en Ergo...har hört mycket bra om den :)Man kan alltså ha den från dag ett,med "infant"-vad det nu hette :oops:
Användarens profilbild
Av Maerion
Välkommen hit!
Annah78 skrev::roll: Glömde nog skriva det att jag är väldigt nyfiken på att testa en Ergo...har hört mycket bra om den :)Man kan alltså ha den från dag ett,med "infant"-vad det nu hette :oops:
Jaa, det ska man kunna ha! Annars om du har lillbebis på magen i trikåsjal kan ju din pojke sitta på ryggen i Egron samtidigt! Men det kanske du inte var ute efter.. :lol:
Jag har inte testat Ergos infant insert själv, men har hört att andra tycker att den är lite bökig. Från sex månader har jag dock haft Ergo och då har den varit super!

Annars är ju en egensydd MT bra, då kan man anpassa storleken efter barnet.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle nog sattsa på en patapum igen, om du var så nöjd med den, eller testa ergo för den delen, till gossen, men köpa en (trikå) sjal till bäbisen.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Säger samma sak - trikåsjal till bebisen och Patapum eller Ergo till storebror 8)
Användarens profilbild
Av ernamalin
Lottie skrev:Säger samma sak - trikåsjal till bebisen och Patapum eller Ergo till storebror 8)
:iagree:
Användarens profilbild
Av Blixa
Trikåsjal är absolut gosigast för nyfödda. Men när nytillskottet blivit lite större är nog en ergo/patapum eller liknande bra om du vill kunna bära bägge barnen i samma bärdon. Om nu inte sjal :twisted: biter tag i dig och du vill fortsätta sjala (överlägset skönast tycker jag).

Grattis till magen förresten!
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har en ergo som jag bar i när småsnuttorna var runt 4 månader och det gick bra. Fast jag och ergon är inte jätte kompisar. Visst är den bra och jo då visst kan jag bära i timmar men det är inte superskön. Så hade jag haft en sele som jag tyckt om så hade jag satsat på den.
Av Annah78
Tack för alla era tips :) Men jag tror inte att sjal är nåt för mig...det får väl bli en BB i början o sen en Ergo när bebis växt till sig då!!

Vet ni lite bättre kanske,som är mer insatt i det här med selar...hur "dålig"är egentligen BB?Kan det ge men på barnet eller är det mycket överdrivet kanske??
Användarens profilbild
Av norkmedoo
fast en mei tai är mycket skönare och mysigare
än en bb-sele, och barnets sittställning är väldigt
mycket bättre :D

i en mei tai sitter barnet i grodställning istället för
att hänga med benen, som de gör i en bb-sele, och
avlastningen för dig är också enormt mycket bättre

vad mer... med en bb-sele rekomenderas man att bära
max 30 min åt gången, har jag för mig, och en viss vikt
eller längd måste man väl upp i innan man kan använda
den... eller är det att nacken ska vara stabil?

vill du inte sy en själv (det finns jättefina beskrivningar
under "gör det själv") kan du säkert beställa från någon
här, eller köpa en begagnad under säljes :wink:

tycker nog du ska våga prova :wink:

vill du att vi letar upp bilder till dig så du kan se hur det ser ut? :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
förresten!
bor du i närheten av en bärsjalsträff så gå
dit och känn på en massa olika bärdon :D

det måste nog vara det allra smidigaste
sättet att hitta rätt :D
Av Annah78
Tack jag skulle gärna vilja se bilder på Mei Tai :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?