Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maimiti
Jag har ju funderat på att köpa en Didymos strl. 6, men så har jag läst lite här och var att de inte mäter sjalarna på samma sätt som andra tillverkare. Med storken på 4,6m, som ju egentligen är 5m med ändarna, är det precis att jag kan knyta på magen och då använder jag de yttersta delarna av de avsmalnade ändarna. Blir en Didy på 4,7m då för kort? Om de räknar med en av ändarna vid mätningen så innebär ju det att den är max 4,9m och då kanske det inte är tillräckligt för att få till en knut fram. På storken finns det ju liksom inget mer att spela på...
Användarens profilbild
Av maimiti
Och så kom jag ju på att det ju gick med mojsans Jakob. Är det olika på olika modeller då eller är jag helt förvirrad?
Användarens profilbild
Av Anso
Svårt, svårt.
Det beror ju också lite på hur stor bebbe man bär. En liten rackare bär man ju lite högre upp och ju längre de blir ju mer sänker man ju ner dem = går åt lite mer sjal.
Mätte nu min Didy LARS 4,7:a, tvättad x2 i 60° och manglad plus använd och då är den 4,8 meter inräknat EN spets.

Med min Didy Indio kunde jag precis på håret knyta xomslut på magen med det var i vintras. Har inte provat det med Lasse utan knyter på ryggen.

Helt klart är att Lasse 4,7 känns kortare än Inkan 4,6
:wink:
Användarens profilbild
Av maimiti
Hmmm, är det någon som har en Wellen Silver (eller annan Wellen) i storlek 4,7m som kan mäta sin och se hur lång den är, med en eller båda spetsarna? Jag vill ju inte köpa fel storlek.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?