Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Linda B
Jag skulle absolut packa ner sjalen! Med första barnet hade jag ingen sjal och med det andra köpte jag först när vi kommit hem från bb. Men jag hade absolut behövt sjal till bägge två, det blev en vaknatt på bb med varje och det hade underlättat otroligt att ha en sjal att pula ner bebisen i.... Med andra barnet var det dessutom natten efter han fötts (föddes 20,51....) så det var en trött mamma!!!!! Och pappan bara sov, någon som känner igen det......? Och om inte man har praktiskt behov av att sjala så är det ju supermysigt både för mamma och barn!!!! :D

Det är nästan så att man skulle skaffa en liten til bara för att sjala från start.... :heart:
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag hade väl inget skriande behov av att sjala på BB egentligen, men det är ju tusen gånger mysigare att ha bebben i sjalen än i den där plastbaljan när man går ut i allrummet, eller skulle hämta matbrickan.

För nu med tvåan var jag ju mycket själv, maken var hemma med storebror.

Sen var det sån härlig känsla, och en bonus var att flera andra nyblivna mammor blev nyfikna och kom och frågade mig om sjalen. :D
Av randig
Kanske skulle packa ner sjalen ändå då... den tar ju som sagt inte så stor plats. Skulle jag inte ha behov av den så får den väl ligga tills jag kommer hem helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Luna
Jag ägde ingen sjal när jag fick mina barn. Skulle vi få fler skulle jag helt klart packa ner en sjal redan till BB. Kanske mest för att låta pappan mysa och bära. (Å så lite för att visa andra mammor och pappor som inte vet om vilken glädje man kan ha av vackra och mysiga sjalar.)
Senast redigerad av Luna den mån feb 05, 2007 10:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Eulalia
Luna skrev:Jag ägde ingen sjal när jag fick mina barn. Skulle vi få fler skulle jag helt klart packa ner en sjal redan till BB. Kanske mest för att låta pappan mysa och bära. (Å så lite för att visa andra mammor och pappor som inte vet om sjalar.)

:this: :iagree:
Användarens profilbild
Av Empy
När barn nummer två föddes 2005 så var både ringsjalen och trikåsjalen med på BB.
Sambon var hemma med storebror och jag var mycket själv.

Det var helt underbart att stoppa ner bebben i sjalen när man skulle äta, titta på TV, gå på toa. Enda gången han låg i baljan var när jag klädde på mig eller duschade.
Jag var pigg och ville inte sitta ensam på ett tråkigt BB-rum. Vi stannade i 2,5 dygn.

Det var på Mora BB och nu har de egna trikåsjalar för föräldrarna.
Om du har möjlighet, kolla om ditt BB har sjalar. Då behöver du inte ta med en egen, men kan kanske låna där.
Användarens profilbild
Av boosten
Vi hade med oss sjal + instruktionsbok till BB. :D Det var superbra, gillar inte baljan alls. Och även om man inte behöver göra några hushållssysslor direkt när man är på BB är det ändå skönt med händerna fria. Dessutom tycker jag det är mysigare att bära i sjal än att bära med armarna.
Användarens profilbild
Av solanna
Det beror ju alldeles på hur länge man stannar på BB och det är ju svårt att veta innan eftersom man inte vet hur förlossningen blir och om man själv eller barnet är väldigt medtaget efteråt. Vi hade med sjalen när Dante föddes (på Bb Sthlm), men eftersom vi åkte hem när han bara var ca 15 timmar gammal så hann vi inte bära något förrän vi var hemma. Då kom dock sjalen fram direkt så han är buren i den från första dygnet.

Hade vi blivit kvar längre på BB och till exempel ätit där i matsalen, så hade nog sjalen varit himla praktisk. Plastbaljorna kan jag bara inte med att använda... Det var lite kul faktiskt, för när Dante var 2-3 timmar gammal så kom de med baljan när vi skulle flytta över till patienthotellet för natten. Jag avböjde baljan och sa att jag hellre ville ha Dante i famnen (jag fick åka rullstol). Då frågade barnmorskan nyfiket om vi var såna som inte skulle använda barnvagn heller. Jag svarade att det skulle nog bli både vagn och sjal, men att vi skulle se vad som funkade bäst. Lite konstiga tyckte de nog att vi var för att vi inte heller hade satt på Dante några kläder utan att jag bara höll honom mot kroppen med en massa filtar runt om. Blöja fick han dock när vi skulle iväg, för det hade varit lite jobbigt att få barnbeck över hela sig i det läget.
Användarens profilbild
Av 4ungar
packa ner sjalen om du är osäker man vet aldrig :wink:
Användarens profilbild
Av Clifford
Vi fick en liten som inte kunde hålla värmen och som vägrade att sova i den där plastbyttan. Vi fick stanna i fyra dagar på BB, så sjalen var min räddare i nöden. Jag knöt barn i sjal för allra första gången när Alva var arton timmar (förskräckligt dålig knytning när jag tänker tillbaka, men hon protesterade inte). Ta med sjal! Vi hade inte tänkt att stanna så länge, men vi fick inte åka hem :)
Användarens profilbild
Av jag71
När tvillingarn akom så fick jag vara kvar en vecka. Sjalen var super. Bar dem när dem var rutn 14-15 timmar gamla. Sjalen tar ju inte mycket plats så ta med den. Vill du inte så får den ju bara åka hem igen. Jag hade två trikåsjalar med mig och den ena hade jag som tcäke i plastbaljan när dem låg där. Så även om den inte används som bärredska så kan den ju komma till användning
Användarens profilbild
Av Elsa
Vi blev kvar på BB rätt länge och till slut klättrade jag på väggarna. Under de små promenader vi tog runt sjukhuset hade vi dottern i baljan då jag tyvärr inte hade någon vana av sjalen och den dessutom var kvar hemma... Men ack vad jag önskar att jag kunnat använda den, om inte annat för att skydda från alla främmande människor Det kändes som hon var väldigt utsatt där i baljan när vi gick våra små turer. Det var många som ville kika och komma (lite för) nära... i all välmening förstås, men jag önskar ändå att jag haft sjalen att "gömma" henne i! Då hade vi kanske kunnat vara lite mer rörliga och sluppit instängdheten på rummet. Nästa gång packas den med! :D
Av Aelia
Sjalen ska med, helt klart :lol:
Användarens profilbild
Av Dafe
Klart den ska med! Jag sjalade dagen efter han föddes. :loving:

Nu vill jag ha ett till litet sjalbarn ju... :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?