Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av randig
Ibland läser jag här på forumet, eller ser bilder, om folk som sjalar sina barn redan på BB. När jag fick mitt första barn var jag alldeles för ovan vid sjalar för att våga mig på sånt redan på BB. Nu när jag väntar andra barnet är jag ju mer van och funderar på om jag ska packa ner vår mysiga minimundussjal i BB-väskan.

Men har man verkligen behov av sjal på BB? Det är ju inte mkt man behöver göra där egentligen... ja, bara pyssla med sig själv och sin nyföding. Behövs sjalen då?

Vad tycker du? Hade du behov av sjal på BB?
Användarens profilbild
Av Blixa
Hade jag varit sjalvan när jag födde Hektor kanske jag hade lämnat rummet mer än en gång och det hade nog varit skönt. Andra gången brukar man väl inte få stanna så länge. Men å andra sidan vet man inte om det blir en längre vistelse och då kanske sjalen är ovärdelig. Om jag någonsin blir gravid igen ska jag absolut packa minst en sjal till bb. Om inte annat för den lilla promenaden ut från bb.
Av randig
Här får man stanna i tre dygn även med andra barnet om man vill. Och jag tror att jag vill det. Då kanske jag har behov ändå?

Men kan jag inte lika gärna ha ungen i armarna? Eftersom det inte är så mkt annat som behövs göras på BB tänker jag? (annat än att bära på sin unge)
Användarens profilbild
Av lindamarie
Jag skulle inte haft ngn användning av sjal de senaste två gångerna jag fått barn då vi gått hem 6-8 timmar efter förlossningen. (2003, 2006)
(Skulle vi ha stannat längre är det klart att jag skulle tagit med men är ändå lite osäker ändå eftersom jag är rätt svimmnings benägen i samband med förlossning och en tid där efter. )
Av Jenny
Jag hade Thea i sjalen redan på BB och tyckte det var tokmysigt! Hon somnade mycket bättre än i famnen redan från början och när vi skulle äta så hade vi båda alla händer och armar fria - att man dessutom fick gå som en stolt tupp med bebisen i SJALEN och alla tittade var ju ett plus!
Och som någon skrev - det var mysigt bara för promenaden ut!
Användarens profilbild
Av Ester
vi var kvar ett dygn på BB och jag bar majken i sinon många gånger - *myyyyys*

här is tockholm gäller en förlossningsfri natt som regel för de som inte är förstföderskor - men man FÅR väl vara kvar om man absolut vill men man längtar ju hem också.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Amanda hade en sån vakennatt o jag gick korridorerna upp o ner fram till 4-5 på morgonen för hon var inte nöjd... Det är inget som säger att hon skulle varit mer nöjd i sjalen men det hade varit betydligt enklare. Även om hon bara vägde just över 3 kg så känns det än efter några timmar. Och med sjalen hade man kunnat gå på toa i lugn o ro oxå :wink:
Användarens profilbild
Av Gullan
Med Emil hade jag definitivt haft behov av sjal, men då visste jag inte... Jag fick inte äta utan att amma, t.ex... Kanske hade han varit nöjd att sitta i sjalen? Skulle nog packa ner en go sjal utifall att :)
Av Christer Romson Lande
Jag gick också i korridoren med Isidor och så här i efterhand så inser jag ju att det hade varit bra med en sjal.
Maken fick inte stanna kvar heller så jag var ensam om hela denna underbara upplevelse.
Vi låg på vårdavdelning fem(?) dar, mest eftersom han var liten. Att läkaren nästan misshandlade Margot när hon skulle sys, bidrog nog till att vi inte blev utslängda tidigare. Det fanns en risk att vi skulle ha hamnat p åett sjukhus där pappan inte får stanna om mamman och barnet hamnar på dubbelrum efter förlossningen, så extramadrass, kedja och hänglås var med i bb-väskan…
Användarens profilbild
Av Sjalotta
Hade inte nytta av sjalen. Jag hade tänkt packa ner den, men ångrade mig och det gjorde ingenting. Jag kunde inte gå, ännu mindre bära något barn på BB. Det gjorde Micael, eller så låg han i sin "balja", fast det var inte mycket iofs. Men jag var så svullen och hade så ont i underlivet så jag kunde inte röra mig knappt. Dessutom förlorade jag så mycket blod att jag svimmade bara jag försökte resa mig upp första dagen, så något sjalande funderade jag inte ens över...
Användarens profilbild
Av Eulalia
Vi hade haft nytta av en sjal, om jag hade känt till sjalvärlden när sonen kom. Han fick en infektion i samband med förlossningen och vi låg på neo i en vecka. Då satt vi still i fåtöljer med lillkillen liggandes på våra magar med sladdar och sond och hela baletten. Tänk om vi då hade haft en sjal och kunnat röra oss lite friare :) !
Denna gång följer sjalen med till BB, för med denna erfarenhet i bagaget vet man aldrig hur länge man måste stanna där :roll: .
Användarens profilbild
Av Vida
Lillan sjalade när vi gick till fikarummet för att hämta vår middag/lunch/frukost, och låg i sjalen när vi väntade på att min mamma skulle hämta oss...

Jag tyckte att det var superbra! Den tar ju relativt liten plats, så jag skulle ta med mig den och jag var du...
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag längtar efter nästa barn och (förhoppningsvis snabba) bb-vistelse, vill bära min nyföding ju! :heart:
Användarens profilbild
Av Isanna
Vill bara tillägga att jag inte hade sjalen med på bb, den låg hemma och väntade, kände mig lite för osäker för att sjala där, men nästa gång ska det nog inte vara nåt problem. :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
vi hade med sjalen till bb och är jätteglada för det. framförallt var det magnus som använde den. när jag behövde sova efter förlossningen så gick han runt med atlas i sjalen och myste :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?