Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Beatrice
Hjälp vad fint! Jag håller mig från att pm:a dig. :?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
florin skrev:Fantasiflicka: Det är samma mönster som ena hättan du köpt av mig, bara en annan färgställning :lol:

Du vet ju var jag finns om du vill ha av detta tyg oxå...
jag ser väl det jag...men du, finns det möjligtvis en chans att få en fleecefodrad igen då??? :oops: 8)
Användarens profilbild
Av sacha42
finfina :D
Användarens profilbild
Av hyppe
Åh, äntligen registrerad användare så att jag kan ställa tusen frågor till er experter... :wink:

Florin, jag är så imponerad av hur fina saker du syr! Men måste ju fråga det jag har funderat länge på.
Det ser ut som att dina klänningar är fodrade... är de det? Och hur långt ner i så fall? Helfodrade eller bara en liten bit?

Jag har precis sytt min första förklädesklänning och har definitivt planerat att sy fler, men har inte sett något om hur man fodrar dem i de mönster jag har hittat. Skulle vilja testa det själv, men behöver lite mer "kött på benen" först.
Användarens profilbild
Av florin
Tack, tack!

Jag syr ju två oloka varianter på klänningar, en "vanlig" klänning med knappar på axlarna och en förklädesklänning som är korasad på ryggen(tyvärr vill jag inte visa bild bakifrån).

De vanliga klänningarna har bara en infodring över bröstet. Förklädesklänningarna fodrar jag inte alls...

Provade igår kväll att helfodra en klänning eftersom det mönstrade tyget var så tunnt men det tyckte jag inte alls blev bra, tror inte att klänningen skulel bli lika följlsam och lekvänlig...
Användarens profilbild
Av hyppe
Ah, okej!
Jag menar ju egentligen inte förklädesklänning eftersom den inte alls är lik ett förkläde. ;)
Min mamma sydde just sådana där klänningar som var öppna i ryggen med korsade band, typ som ett förkläde, till oss när vi var små. Det jag menar är ju mer en "vanlig" klänning. Jag har utgått från mönstret "hängselklänning" från boken "Sy till barnen 0-4 år", men förändrat det en del eftersom jag har en rätt stor 3-åring som börjar dra stl 116 i kläder.

När du har en infordring över bröstet, är den då fastsydd i nederkant eller inte? *funderar*
Det skulle ju vara så himla bra att fodra ibland, speciellt om det inte är så mjukt tyg.
Användarens profilbild
Av hyppe
Tack för att jag får dränera dig på kunskap! :D

Jag ska testa att ha en infodring på en klänning så fort jag blir nöjd med förändringarna i mönstret. Syr just nu mest i IKEAs tyger för 19 kr metern, sedan ska jag ta fram tygerna jag har tokshoppat på Tradera. ;)
Användarens profilbild
Av ernamalin
Florin, florin, florin...

Vackert som en dag! du är enastående duktig!
Av Pelikanen
Så jättefina saker du skapar!!!

Vad säljer du klänning och hätta för?
Gör du 2-3-års storlekar oxå?

Jag blir ju toksugen på att sy själv men har inte tålamodet att avsluta saker, tyvärr
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?