Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mrsjling
Kan ni som är sjalexperter hjälpa mig lite...vilken är bäst? Sinon verkar vara så sval och fin, och tunn. Hug a Bub är snygg, verkar också vara bra...jag känner mig förvirrad och har beslutsångest.
Vilken skulle ni ta? Varför?

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ehh.. jag borde ha ett bra svar på den frågan för jag har haft båda :roll: Men jag vet inte riktigt. Sinon är tunnare och aningen svalare, men kanterna är tyvärr rätt hårda. H-a-B var jättebra, men ville gärna töja sig en del vartefter, man fick dra åt mer efterhand jämfört med Sinon. Dessutom hade de kanterna en tendens att rulla sig :hmm:
Men nu ska jag inte vara negativ, båda var jättebra, men det är svårt att välja den ena bara :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
Jag är definitivt ingen expert, men kunde inte låta bli att svara. Jag har själv en Sino som jag är jättekär i, men som jag nästan aldrig använder. Min tös är liten för sin ålder (5 månader och väger 5,8 kg), men jag upplever det som att Sinon skär in i axlarna mer än min Minimundus som är betydligt tjockare och som jag älskar :heart: :heart: :heart:.

Jag använde Minimundusen när tösen var mindre för att den var liksom mysigare än Sinon, som jag upplever som just mer sval i ordets alla bemärkelser... Men det är min smak. Och Sinon är så fiiin :loving: .

Eftersom tösen nu börjar bli för stor för att bäras långa stunder i en trikåsjal har jag beslutat mig för att införskaffa en vävd sjal :app:
Av Aelia
Ja du..jag hade sino till lillkillen, men nu till nästa bebis ska jag ha både sino och H a B, men jag ska nog köpa minst 1 till :roll:
Av mrsjling
Svårt! Blir inte klokare...får väl göra som Aelia och köpa båda. Hug a Buben är ju så fin. Men är den varm, mycket tyg? Klämde på sinon idag, men som sagt den är tunn, sval...och skär in? Det vill jag nog inte. Man är ju redan lite "kassler" som det är. :wink:

Fler erfarenheter? :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Neh Hug-a-Buben är absolut inte varm och det är lite tyg i jämförelse med tex minimundus och BabyBundler :wink:
Av mrsjling
Kajsa Kavat: Så det är inte mycket tyg??? Bra. Jag hade en Cuddly Wrap, som är super och väldigt mysig men jag svettades tokmycket i den. Kunde knappt ha den. Jag blir lätt varm. Så det kanske lutar mot en Hug a Bub?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
mrsjling skrev:Kajsa Kavat: Så det är inte mycket tyg??? Bra. Jag hade en Cuddly Wrap, som är super och väldigt mysig men jag svettades tokmycket i den. Kunde knappt ha den. Jag blir lätt varm. Så det kanske lutar mot en Hug a Bub?
Jaa alltså... man är ju alltid varm efter en förlossning, amningshormonerna sprutar och så.. :roll: Visst blir det varmt i en H-a-B också, men inte i jämförelse med andra trikåsjalar 8)
Användarens profilbild
Av sacha42
alltsåjag har haft båda och håller med KK 8) i vad hon säger!!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har haft båda och gillar sinon bättre. :) Det jag mest störde mig på med haben är att kanterna krullar sig, det gör dom inte på sinon och det känns mycket bättre (för mig iaf som är lite petig ibland..)
Användarens profilbild
Av Helen
Lite fakta om sjalarna om det gör det lättare.

Hug-a-bub 100% bomull, fickan sitter fast på sjalen, lite fastare, ansågs som tunnaste sjalen innan Sino kom. DVD medföljer

Sino bomull/ modal, förvaringsficka medföljer sjalen, lite stretchigare, tunn och sval. instruktionshäfte medföljer.

Båda har avsmalnande ändar, båda är tunna och svala.Hubban är fastare än Sino. Jag har inte kollat om de har exakt samma bredd på mitten, men det kan de nog ha på ett ungefär.

Detta gjorde kanske inte saken bättre... eller?
Användarens profilbild
Av Siggan
Jag tyckte inte att Sinons kanter skar in. 8)
Av mrsjling
Jaha...nu lutar det kanske mot en sino...ahhhhhh. Ja, hormonerna är ju som sagt åt skogen. Hug a Bub är 100% bomull så det kanske blir varmt ja. Att det ska vara så svårt...jag kanske får prova båda i alla fall och sälja vidare den som inte passar (eller ha kvar båda om båda passar ) :wink:
För tunnare trikåsjalar finns inte eller hur?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Både Sino och Hug-a-bub är bra trikåsjalar. Jag tycker du skall välja en i en färg du gillar 8) Har du möjlighet att gå på sjalträff och klämma på sjalarna? Ordnas ju en hel del träffar i Sthlm :wink:
Av mrsjling
Lottie: Jag kanske ska gå på en sjalträff! Bra ide. Ska kolla upp det. Åh, då kanske man får klämma på en massa annat skoj...farligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?