Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hemmamamman
Hej!
Jag har en liten fråga...Vill ju använda sjal så mycket som möjligt, men tycker att det blir lite meckigt så här på vintern. Om vi åker bil så har ju skruttan ändå typ en fleeceoverall på sig och sedan ska man in i en affär eller dylikt och då blir det ju jättevarmt om man sätter henne så i sjalen. Vill inte heller hålla på och väcka henne om hon somnat så då blir det att jag bär bilbarnstolen istället(eller klickar på den på vagnen vi har som hör till). Men jag tycker det är sååå bekvämt att bära henne. Måste nog ha något annat än trikåsjalen att bära i när vi är ute och far. Hon är 7 veckor nu, men har 3 större syskon så det är mycket in och ut i bilen för oss :) .

Hur gör ni när ni bär omväxlande ute och inne? Man vill ju inte störa bebisen för mycket. Är ju ingen van sjalbärare sedan innan. Bar min näst yngsta ett tag i en bärabarn sjal "bara"...

kram Åsa
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag har burit innanför min egen jacka och på bebisen bara vanliga innekläder plus fuskpolo, varm mössa och tossor. Har jag sedan satt i och ur bilen har jag haft en fleece-filt med som jag svept in henne i medan hon sitter i bilen. Men jag håller med om att det är lite bökigt :roll: Det finns ju särskilda "åkpåsar" som man kan ha till bilbarnstolen - en sådan kanske skulle kunna vara bra? Så slipper du ha overall på barnet menar jag :wink:
Användarens profilbild
Av deleine
Jag håller helt med kajsakavat
Filt i stolen körde vi med och om man har elastisk sjal kan man juh knyta den innan man åker hemmifrån och ha den färdigt på sig så slipper man stå på parkeringen och böka med att knyta.
Vävd sjal(jag kan inte alls knyta den innan jag stoppar i tösen) blir väl inte lika bra att förknyta.
Sen tar man bara en STOOOOOR jacka runt allt mamma och barn ska rymmas.... fast har man en väldigt liten behöver man juh inte så stor jacka =OP
Användarens profilbild
Av thanisa
Vi har ingen overall till Finn. I bilen så sitter han med sin vanliga kläder och så filtar på. Har bilen stått ut och är ordentligt kall så värmer vi stolen med en vetevärmare någon minut innan vi sätter i honom. Gjorde likadant med dottern. Nu åker vi ofta ganska långt när vi väl åker bil så det hinner bli för varmt med overall på ändå. Jag har inget körkort så vi tar oss fram kollektivt eller går för det mesta. När vi är ute så har han sina vanliga kläder, tossor och en mössa på sig. Han sitter innanför min poncho och blir det lite blåsigt sätter jag huvan där den behövs.

Med dottern som åkte vagn sitt första år så hade vi inte heller overall. I vagnen hade vi en åkpåse och den höll henne varm, så vi behövde bara mössa för henne.

Tillägg, jag bär med vävd sjal som jag förknyter. Jag gör samma knutning som för trikåsjalarna och har lärt mig hur långa tampar jag ska ha. Är mycket viktigt att dra åt så att smokingbandet sitter mycket hårt runt midjan innan man sätter ner barnet, gör man inte det så blir det lätt löst och känns inte så skönt. Så varje gång man ska sätta ner barnet får man dra så att det blir bra igen.
Användarens profilbild
Av 4ungar
Vi har också tre större o som du själv skrev mycket in o ut ur bilen.

Det enda jag har till den lilla som nu är 4 mån är en mössa o en krage.

sen bär jag i mobyn, i bilen har vi en liten fleecefilt att lägga på henne om det är svalt i bilen.

jag har suses bärjacka ute så det är bara att ta av den när vi kommer in så hon kan bara sova vidare... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?