Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
nilla skrev:
Varför gillar du 4.1/vilka knytningar föredrar du då?
Nja, jag har ju redan en Storchenwiege 5,2 och det är därför som att om ifall jag någon gång skulle skaffa en till sjal, så skulle det vara en cirka fyra meter lång, som man kan knyta lite snabbare knytningar med, t ex ryggsäck, till ett lite större barn som inte sitter så länge i sjalen längre.

Intressant att Hoppedizen är tunnare än Storchenwiegen, undras hur de gör för att få den tunnare, det är väl ungefär samma vävsätt har jag fått för mig.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har:

En Babybjörnsele som inte används alls sen jag upptäckte sjalarna

En omgjord Bärabarnsjal, används hemma och till korta turer

En marinblå Moby Wrap, används mindre och mindre eftersom David blir större och större...

En nyköpt Ulli-storkis på 4,6 meter, nya favoriten! David sitter i den nu och funderar på om han ska sova lite eller inte... :)

En Ergo till Maken eftersom sjalar är fjolligt :roll: ...

Plus ett par aluringar som ska bli festsjal när jag hittar lämpligt tyg!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:Intressant att Hoppedizen är tunnare än Storchenwiegen, undras hur de gör för att få den tunnare, det är väl ungefär samma vävsätt har jag fått för mig.
Hoppedizen är handvävd medans storkis är maskinvävd så jag anatar att skillanden ligger där.
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev:
Hoppedizen är handvävd medans storkis är maskinvävd så jag anatar att skillanden ligger där.
En annan sak som jag funderar på, är att på Hoppediz hemsida står det att den kan torktumlas. Det är ju något som man inte får göra med en Storchenwiege, iallafall står det så.
Användarens profilbild
Av nilla
nilla skrev:
Helena skrev: /.../ Har du någon bild på Panama? Jag är nyfiken på färgerna. quote]
nilla skrev: /.../
Jag ska försöka fixa en bild, men det kommer säkert ta jättelång tid....
Det blev en väldigt liten bild tillslut... Jag har ingen hemsida att lägga den på så det blev inte bättre än så här! :wink: (Jag menar min "vad det nu heter-bild" till vänster...)
Men den kommer ju snart hos babydesign!

/pernilla
Användarens profilbild
Av johanna
...och efter att ha fått en Storkis, Leo Marine, i julklapp har jag ju en sån, samt

*en Ellaroo färg LaRae,
*en Ergo
*en ringsjal, hemsnickrad
*en "Frankenkozy"

fast vi använder nästan bara Storkisen och Ergon.
Användarens profilbild
Av Helena
johanna skrev:...och efter att ha fått en Storkis, Leo Marine, i julklapp har jag ju en sån, samt

*en Ellaroo färg LaRae,
*en Ergo
*en ringsjal, hemsnickrad
*en "Frankenkozy"

fast vi använder nästan bara Storkisen och Ergon.
Hur tycker du då att Storken är i jämförelse med Ella Roon?
Användarens profilbild
Av johanna
Helena skrev:Hur tycker du då att Storken är i jämförelse med Ella Roon?
Ja...Storken är ju bra mycket tjockare, och lite längre, vilket gör att jag kan knyta den i fram när jag har Malte i Xomslut på magen. (Jag har en 5,2m lång Stork.) Överlag ger Storken efter mer, Ellaroon känns mycket stummare. Och så har Ellaroon vassare kanter - märktes inte så mycket i början, men nu när Malte väger 10kg+ känns det *direkt* om jag inte får till knytningen helt perfekt. Storken avlastar bättre med mindre ansträngning, s.a.s. Fast det är som att knyta på sig en pläd i jämförelse med Ellaroon, Storken är ju verkligen otroligt tjock i jämförelse!

Ellaroon är nog betydligt bättre - p.g.a. att den är så tunn - på sommaren, men såhär vintertid föredrar jag Storken. Och så tycker jag egentligen att Leo Marine är lite tråkig i färgen; min Ellaroo är ju tokrandig :D
Användarens profilbild
Av Helena
johanna skrev:[Ellaroon är nog betydligt bättre - p.g.a. att den är så tunn - på sommaren, men såhär vintertid föredrar jag Storken. Och så tycker jag egentligen att Leo Marine är lite tråkig i färgen; min Ellaroo är ju tokrandig :D
Jag har ju också övergått från Ella Roo till Stork. Synd att inte Storchenwiege finns i lite Ella Roo färger tycker jag.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har:
- en petrolblå Baby Bundler
- en Stork Leo rouge
- en nova ringsjal
- ett afrikatyg som ibland används för höftknytning (lite kort skall lanske få ringar istället)

Varvar rätt friskt mellan sjalarna, använder alla.

Planerar inköp av sele troligtvis Sutemi
Av Dinturiel
Har precis køpt Lins naturfærgade Moby och sålt min bb.sjal svartpeppar.

Annars har jag en babybjørn som ratas totalt. Får ont i både rygg och axlar av den...
Av maria76
Jag har:

en Didy färg Katja, används vid skidåkning mest numera, ibland när han ska sova inne.

hemmasydd bärpåse, utlånad

BB-sele, utlånad

min egen halsduk som är inköpt i Marocko som senast i söndags fick ställa upp med en höftknytning när 2-åringen var nyvaken och inte ville dansa på julgransplundringen.

Är sugen på en Sutemi eller en Ergo när ekonomin tillåter.
Användarens profilbild
Av KATARINA
men om jag skriver de jag använt/använder mest så:

-Maya Wrap Pouch
-Baby Bundler
-Storchenwiege
-Ergo
-Sutemi

Sedan har jag en Äiskä Poncho också.
Användarens profilbild
Av AnKa
maria76 skrev:min egen halsduk som är inköpt i Marocko som senast i söndags fick ställa upp med en höftknytning när 2-åringen var nyvaken och inte ville dansa på julgransplundringen.
Hur lång är din halsduk? Och vilken hötknytnig använde du?
Av Lena
Jag är inte så jätteaktiv härinne, men blir kanske när bebis föds :).

Jag har

Didymos, färg Lena (såklart, fast Katja är snyggare, ångrat mig lite...)
Ergo, svart
Bärpåse Kangaroo, vit (ska sälja så fort jag kommer till skott)
Babybundler, ljusblå

Ska köpa en Tri-cotti, vinröd får det bli. Och sälja antingen Didyn eller Babybundlern, se separat inlägg...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?