Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Det har jag råkat ut för nu. Två stycken! :(

Jag har köpt två saker av två helt av varandra helt oberoende personer och ingen av dem har dykt upp.

Den ena är köpt privat och den andra från en firma. Jag misstänker absolut inget fiffel från säljarnas sida utan skyller rätt och slätt på Posten, frågan är bara vart är mina sjalar???

Båda postades i början av förra veckan, den ena på måndagen och den andra på tisdagen. Båda försändelserna var skrymmande så det är stor risk att de inte kommer ned i brevlådan vilket i mitt fall borde handla om hämtning på ICA inne i stan. Men inget därifrån och de har ingen aning och har väldigt svårt att hjälpa till då det inte finns något "nummer" dvs en sån där liten lapp de klistrar på stora försändelser och på hämtningsavin. Problemet är ju att jag inte fått någon avi men försöker få reda på om grejorna har landat hos dem. *suckar*

Sedan posten "leasades ut" har ju inte saker och ting förenklats direkt. Personal på ICA som knappt vet vad dom gör och system som inte funkar om man inte har uppgifter som man inte kan ha fått eller kan tillhandahålla om något gått fel på vägen. De kan ju knappt frankera rätt! Det har hänt att jag rättat dem gällande skrymmanderegeln och paketregeln för att de inget vet. *muttrar*

Ja, ja tillbaka till problemet. Vad sjutton gör man? Jag har kontakt med båda säljarna så den biten är det inget problem med. Jag antar at det bara är att fortsätta vänta och hålla tummarna. Det händer ju trots allt att saker dyker upp efter ett tag.

Det hände faktiskt mig en gång då jag sålde en tröja på Tradera att det tog 14 dgr innan den dök upp hos köparen. Mindre kul upplevelse kan jag meddela även om det löste sig.

Håll tummarna för att mina saker dyker upp, jag sitter ju här och bara vääääntar på mina sjalar.

Och ingen respons har jag fått fårn sjalar.nu heller! :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
det här beror lite på hur stort ica du har (hur många försändelser de har inne) men jag har löst det så att jag har beskrivit exakt för kunden hur paketet ser ut, och så har de fått leta på postutlämningen helt enkelt. kanske kan det vara en lösning? det är inte alldeles ovanligt att det händer tyvärr :roll:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Asereth:
Om det hjälper har jag en bild på en liknande kartong.
Har fotat den och håller på att ladda upp den.
Kartongen i fråga har i vilet fall måtten 15*18*20 tror jag det var.
En liten brun fyrkantig låda.
Det kan hända att det står 'HP' på någon sida på den. Inte helt säkert.
Adresslappen är i vilket fall satt på ovansidan, samma sida lådan är igentejpat på.
Bättre än så kan jag inte beskriva lådan.
Bild på liknande låda kommer snart. Men den lådan är minimalt större än den jag skickade.

Här kommer bilden på den andra lådan:
Bild
Senast redigerad av zmurfan den ons jan 31, 2007 10:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sacha42
Fy vad trist :(
Dumma posten :x
Hoppas att du får dina paktet snart!
Användarens profilbild
Av Asereht
zmurfan skrev:Asereth:
Om det hjälper har jag en bild på en liknande kartong.
Har fotat den och håller på att ladda upp den.
Kartongen i fråga har i vilet fall måtten 15*18*20 tror jag det var.
En liten brun fyrkantig låda.
Det kan hända att det står 'HP' på någon sida på den. Inte helt säkert.
Adresslappen är i vilket fall satt på ovansidan, samma sida lådan är igentejpat på.
Bättre än så kan jag inte beskriva lådan.
Bild på liknande låda kommer snart. Men den lådan är minimalt större än den jag skickade.
Vad bra, ska printa ut den och ta med den till ICA. HÅller tummarna varje dag då posten hämtas in.
Av Aelia
Dumma dumma post :cry:
Användarens profilbild
Av sanna73
Har råkat ut för precis samma sak. Har en åkpåse som varit på väg till oss i över en månad utan att nå fram. Vi har reklamerat paketet på postens hemsida men de verkar inte kunna hjälpa till i varje fall så jag antar att det bara är att vänta och hoppas att åkpåsen kommer innan midsommar :cry:
Användarens profilbild
Av Clifford
Vilken otur! :? Jag hoppas verkligen att det jag har skickat till dig kommer fram i tid och utan at du behöver agera detektiv! :D
Användarens profilbild
Av lindamarie
Uhh. En av mina sjalköparmardrömmar, vilket har fått mig att börja tänka på att reka mina privat köpta sjalar.
Hoppas att dina paket kommer fram. Antagligen så är de bara sega på posten...
Användarens profilbild
Av Bina
Paket eller brev? Jag gissar att du pratar om brev eftersom problemen uppstått då paketen har ett kolliid som går att spåra...

De SKALL leta bland stora brev om det gått som brev även om du inte har en avi.. det är deras åtagande och vad de får betalt för som utlämnare, gör de inte det åt dig kan du be dem ringa sin support och få direktiv därifrån.

*smått irriterad av all okunskap som florerar på utlämningsställena... hör dagligen detta på mitt jobb*
Användarens profilbild
Av Asereht
Bina skrev:Paket eller brev? Jag gissar att du pratar om brev eftersom problemen uppstått då paketen har ett kolliid som går att spåra...

De SKALL leta bland stora brev om det gått som brev även om du inte har en avi.. det är deras åtagande och vad de får betalt för som utlämnare, gör de inte det åt dig kan du be dem ringa sin support och få direktiv därifrån.

*smått irriterad av all okunskap som florerar på utlämningsställena... hör dagligen detta på mitt jobb*
Jag ska åka in på lördag, har int emöjlighet att komma in till stan förren dess då maken och bilen arbetar på annan ort denna vecka ut. Hur irriterande är inte det på en skala också, ringa är slöseri med tid då jag redan gjort det och det inte ger ett dugg.

Tack för matnyttig info Bina, jag ska säga till dem att ringa sin support om de inte har några konstruktiva idéer. ;)

Och stort tack alla för tummhållningar och peppning! Jag hoppas det löser sig snarast!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?