Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Olamanola
Jag undrar hur man vet hur lång sjal (vävd) man behöver?
Finns det några generella tabeller eller riktlinjer som man ska gå efter?
Jag t ex är ca 170, och har 36 i klädstorlek, om jag vill knyta alla knytningar räcker 4,2m om jag vill ha knuten på magen, eller ska jag ha 4,7m? :?

Det var lite frågor från en sjalnovis som har funderingar om att inhandla sin första vävda sjal, och suktar lite efter didy Eva. :love:
Användarens profilbild
Av diddeldi
du behöver 4,7 meter om du vill ha knuten på magen, men 4,2 räcker om du vill ha knuten på ryggen.
Användarens profilbild
Av sacha42
diddeldi skrev:du behöver 4,7 meter om du vill ha knuten på magen, men 4,2 räcker om du vill ha knuten på ryggen.
japp håller med :D
Användarens profilbild
Av Olamanola
Okej, då vet jag! :)
Tack så mycket för hjälpen!

Och det spelar ingen roll vilken sjal jag väljer? :mitvit:
Ingen skillnad om det är tunnare sjal som amazonas carrysling eller hoppediz, eller annan, man ska utgå från sin egen längd och storlek?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Olamanola skrev:Okej, då vet jag! :)
Tack så mycket för hjälpen!

Och det spelar ingen roll vilken sjal jag väljer? :mitvit:
Ingen skillnad om det är tunnare sjal som amazonas carrysling eller hoppediz, eller annan, man ska utgå från sin egen längd och storlek?
jo, lite roll spelar det. jag svarade utifrån didymos eftersom det var det du funderade på. de är oftast nästan exakt den angivna längden, medan en del andra sjalar är betydligt längre än angivet.

jag har samma storlek som du och kan använda både storlek 5 och 6 på didymos, 5 med knuten i ryggen och 6 med knuten på magen. båda funkar bra till ryggknyt också.
Användarens profilbild
Av Olamanola
Snällt att du svarar så snabbt Diddeldi! :)

Jag funderar på att införskaffa en sommarsjal oxå, då lutar det just nu åt en amazonas carrysling och där finns den i längderna 4,5 eller 5,1 om inte jag minns fel. Räcker en 4,5:a då?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Olamanola skrev:Snällt att du svarar så snabbt Diddeldi! :)

Jag funderar på att införskaffa en sommarsjal oxå, då lutar det just nu åt en amazonas carrysling och där finns den i längderna 4,5 eller 5,1 om inte jag minns fel. Räcker en 4,5:a då?
jag tror det faktiskt. men det är inte jättestor skillnad i hur varma de är :wink: . fast det är klart att du behöver mer än en sjal :tumup:
Användarens profilbild
Av Olamanola
Dina svar lederbara till att jag vill ställa fler frågor. :lol:

Men jag hinner inte fler just nu för den hungriga bebin vaknade :)

Det får bli en annan gång...imorrn kanske? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?