Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Thea skrev: Det kommer gå bra det här. Jag kan vara med dig om du undrar nåt. 8)
åh menar du det?!
Allt känns med ens så mycket lättare om jag fick ha dig vid man sida, om än bara i tanken! :heart: :D 8)
Användarens profilbild
Av Soffi
Detta från fiiiin :loving: kjol med vallmoblommor::

1 st FRAMSTYCKE: (alla mått utan sömsmål stl. ca38)

övre bredd= 45 cm
nedre bredd= 72 cm
lagom längd mitt på stycket 73 cm

2 st BAKSTYCKEN: (dessa kan med fördel göras bredare för annars ska man vara rädd för vinden :lol: :wink: )

övre bredd 30 cm
nedre bredd 54
samma längd som ovan, alla delar är dock svagt rundade

Sy ihop och fålla delarna. Vik sedan en lång remsa 2,5 - 3m ca 6-10 cm bred till ett långt band och motera läng ovandelen (midjeskärpet). Lika mycket löst band på båda sidor. Gör ett knapphål i midjeskärpet där du ska det passar (efter provning) så att skärpet snyggt kan dras ut och knytas.
:D
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Soffi skrev:Detta från fiiiin :loving: kjol med vallmoblommor::

övre bredd= 45 cm
nedre bredd= 72 cm

2 st BAKSTYCKEN: (dessa kan med fördel göras bredare för annars ska man vara rädd för vinden :lol: :wink: )

övre bredd 30 cm
nedre bredd 54

Sy ihop och fålla delarna. Vik sedan en lång remsa 2,5 - 3m ca 6-10 cm bred till ett långt band och motera läng ovandelen (midjeskärpet). Lika mycket löst band på båda sidor. Gör ett knapphål i midjeskärpet där du ska det passar (efter provning) så att skärpet snyggt kan dras ut och knytas.
du jag tackar dig oändligen...fast jag fattad einte skärpet...bild? pretty pliiis! :oops: :oops:
Av Jenny
Soffi: Det där var ju suveränt! Här ska sys kjolar!
Användarens profilbild
Av Soffi
8) lite halvtaskiga bilder för jag orkade inte tända lampan :roll:

utbredd
Bild

framifrån
Bild
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
fantasiflicka skrev:

övre bredd= 45 cm
nedre bredd= 72 cm

övre bredd 30 cm
nedre bredd 54

du jag tackar dig oändligen...fast jag fattad einte skärpet...bild? pretty pliiis! :oops: :oops:
sorry nu är jag med igen...jag kom på att det ju var en omlottkjol jag skulle sy... :oops: :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Soffi
fantasiflicka skrev:
fantasiflicka skrev:

övre bredd= 45 cm
nedre bredd= 72 cm

övre bredd 30 cm
nedre bredd 54

sorry nu är jag med igen...jag kom på att det ju var en omlottkjol jag skulle sy... :oops: :oops: :lol:
:nono: Och här så klär jag av mig för din skull, säg till om du ändå vill ha nöjet att beundra min utåtnavel :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Du behöver:
Lite tid
En symaskin som syr rakt och sicksack
Resår
Lagom med tyg
Tråd i rätt färg

Ett väldigt enkelt sätt är att ta påslakanet och göra en lite mindre rektangel som är så lång som du vill ha den från höft/midja till längst ner+ca 4/5 cm för resårkanal uppe och fåll nertill, så alltså den längd du vill ha plus ca 7 cm (kortsidan på rektangeln). Sen tar du och funderar på hur stor omkrets du behöver på kjolen för att gå bekvämt, samt att få upp den bekvämt över höfterna och lägger till ett par dm till (långsidan på rektangeln).

Nu har du en rektangel som är kanske 60*150 cm (om du vill ha den knälång ca). Då tar du och sicksackar hela rektangeln och syr ihop kortsidorna, sen syr du en resårkanal uppe och trär i resår så den blir lagom i midjan, men ändå går att dra upp och fållar nere. Klart!

Kjolen blir lite flikig och sådär, men jag har tyvärr ingen bild på det. 8)
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Soffi skrev:
fantasiflicka skrev:
fantasiflicka skrev:

övre bredd= 45 cm
nedre bredd= 72 cm

övre bredd 30 cm
nedre bredd 54

:nono: Och här så klär jag av mig för din skull, säg till om du ändå vill ha nöjet att beundra min utåtnavel :wink:
GÄÄÄÄÄRNA!!!
Annars tjyvglor jag lite på Amelias! 8) 8)
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
zandrama skrev:Du behöver:
Lite tid
En symaskin som syr rakt och sicksack
Resår
Lagom med tyg
Tråd i rätt färg

Ett väldigt enkelt sätt är att ta påslakanet och göra en lite mindre rektangel som är så lång som du vill ha den från höft/midja till längst ner+ca 4/5 cm för resårkanal uppe och fåll nertill, så alltså den längd du vill ha plus ca 7 cm (kortsidan på rektangeln). Sen tar du och funderar på hur stor omkrets du behöver på kjolen för att gå bekvämt, samt att få upp den bekvämt över höfterna och lägger till ett par dm till (långsidan på rektangeln).

Nu har du en rektangel som är kanske 60*150 cm (om du vill ha den knälång ca). Då tar du och sicksackar hela rektangeln och syr ihop kortsidorna, sen syr du en resårkanal uppe och trär i resår så den blir lagom i midjan, men ändå går att dra upp och fållar nere. Klart!

Kjolen blir lite flikig och sådär, men jag har tyvärr ingen bild på det. 8)
tack zandrama!!!
nu har jag din och soffis att välja mellan, jättebra!
Användarens profilbild
Av funshine
men du inte behöver du använda en dragkedja. sätt en bit muddväv upptill så slipper du det problemet.
Av Jenny
Hur går det min vän?
Användarens profilbild
Av Buscilla
Oj den här tråden har jag missat. Nu blir jag smått generad :rodna:. Vilken ära att självaste Frauleine Fantasigirl uppskattar min klädkonst 8)

Jag tror på Soffis omlottvariant. Det är enkelt och snyggt och passar sig säkerligen till ett lakanstyg.

Väntar ivrigast på resultat.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?