Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en Moby Wrap och en Hoppediz men hoppizen gillar jag inte alls. Är alla vävda sjalar så tjocka och klumpiga?
Mobyn är ju supersmidig skulle vilja ha en vävd sjal som var lika gosig som den. Men det kanske inte finns. Tror ni att jag kommer gilla hoppizen mer när lillan blir större?(3månader nu)

Hjälp!
Användarens profilbild
Av Tabby
Om du vill ha en tunn diagonalvävd sjal ska du nog satsa på EasyCare eller Bebina. De ska vara de tunnaste diagonalvävda. Har känt på en Easy och den var go :-) Helt annat material än Hoppisen.
Hoppisen känns tjockare än vad den är då tycket är lite "fluffigt" vävt.
Tyvärr kostar de nästan dubbelt så mycket som en Hoppis (Bebina är lite billigare än Easy). Men det kanske det kan vara värt? Det viktiga är väl att man trivs i sjalen.
Av Tumbling Down
ja jag vill ju helst ha en diagonalvävd.. om jag säljer hoppizen och tigger lite bidrag av mamma kanske.. :D
Användarens profilbild
Av April
Ja, jag kan intyga att Bebinan är snygg, tunn och lättknuten ;-) Den är jättebra!!!

Kram
Av Tumbling Down
Jag tittade nyss på den.. den varkar superfin.. inte så farligt dyr.. men är den tunnare än hoppizen?
Användarens profilbild
Av April
Ja, det är som dag och natt - enligt mig. Hoppizen är mycket "klumpigare" och tjockare. Min Hoppiz var 4.6 m och denna är vara 4.2 - så det kan ju bli lite smidigare i och med det också...

Men Bebinan är verkligen tunn och skön. Tror inte att du blir besviken ;-)

Kram
Av Tumbling Down
hmm.. 4,2 borde väl räcka till dom vanliga knytningarna.. är ju typ bara xomslut som jag använder..

åh vill ha! :D
Användarens profilbild
Av April
Jag knyter vissa knytningar på ryggen och då fungerar det kanon. Min svägerska (som lånat den) är också väldigt nöjd!

Vilken färg skulle du kunna tänka dig? Jag har denna:

Bild

Bild

Kram
Av Tumbling Down
Den var fin! Jag är nog lite sugen på en röd tror jag.. :D
Den ser mycket smidigare ut än hoppizen..

En annan fråga.. vad kan man ta för en begagnad hoppiz då? Den är ju bara använd 10ggr typ!?
Användarens profilbild
Av April
Testa med att sänka priset med 75-100:-, går nog bra ;-)

Kram
Av Tumbling Down
Ja ska göra det..

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Anna
Nu är det ingen av oss andra som har de sjalar osm tidigare nämnts, men kommer du på någon sjalträff så kan du ju få prova Antiuan och Strochenwiege också och se om du tycker det är någon skillnad.
Av Tumbling Down
Anna skrev:Nu är det ingen av oss andra som har de sjalar osm tidigare nämnts, men kommer du på någon sjalträff så kan du ju få prova Antiuan och Strochenwiege också och se om du tycker det är någon skillnad.

mm.. men storkis är väl rätt tjock också? å antiquan är väl inte diagonalvävd.. eller? :lol:
Användarens profilbild
Av Tabby
Storken är tjockare än Bebina vad jag vet och Antiguan är inte diagonalvävd. Så du har rätt.
Användarens profilbild
Av Anna
Jodå, det stämmer bra. Men som jag upplever det så är storken bra mycket smidigare och lättknuten än iaf vissa hoppediz sjalar. De skiljer sig ju en del mellan de olika färgerna.

Tror för övrigt också på Bebina eller EasyCare, men tänkte ändå bara berätta att det finns andra sjalar än moby och hoppediz att prova i trakterna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?