Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
Hur mycket tyg går det till ett par velour-mysbrallor strl 98 samt 86? på ett ungefär - hur mycket måste man köpa?

(det är ju rätt dyrt.....) :roll:
Elin skrev:Hur mycket tyg går det till ett par velour-mysbrallor strl 98 samt 86? på ett ungefär - hur mycket måste man köpa?

(det är ju rätt dyrt.....) :roll:
Inte om man köper på ohlssons :lol: fast dom har inte så jätte fina färger kvar. Svart, nån blå och konstiga rosa/gula sist jag var dit. Där kostar det 69kr metern
Användarens profilbild
Av florin
med mitt mönster måste du ha 50 cm i färdigkrymt tyg till storlek 92/98. Om du köper lite mer än så kan du lägga mönsterdelarna lite annorlunda och då få ut två byxor på bredden. typ 70 cm innan tvätt borde räcka...
Användarens profilbild
Av Ester
florin skrev:med mitt mönster måste du ha 50 cm i färdigkrymt tyg till storlek 92/98. Om du köper lite mer än så kan du lägga mönsterdelarna lite annorlunda och då få ut två byxor på bredden. typ 70 cm innan tvätt borde räcka...
tusen tack för svar - men jag vet inte om jag fattade - bredden? vilken bredd?

om jag köper 1 meter tyg på 160cm bredd får jag bara ut två par byxor då? det verkar så lite....
Användarens profilbild
Av florin
Jag tror att den velour jag har hemma är på 140 bredd och det räcker nätt och jämt till två par byxor i så stora storlekar. Ska dubbelkolla försäkerhetsskull, om en liiiten stund...
Användarens profilbild
Av florin
Nu har jag mätt :-) Velouren är förtvättad. På 50cm lägd och 160 bredd får jag precis ut två par byxor i storlek 98. Bara småspill blir kvar... Då är byxbeneen i ett helt stycke, dvs en byxa består av två delar tyg +
mudd.
Användarens profilbild
Av Ester
florin skrev:Men köp inte en meter, köp hellre 120, då får du nog ut 4 par byxor. Köper du en m så blir det två byxor i den storlek du vill ha + två byxor i mindre storlek.
kan man tro att en meter blir ett par 98 och 3 par 80/86?

*hoppas*

eller nu såg jag ditt svar, förmodligen inte då........ :?
Användarens profilbild
Av Summer
Hur mycket brukar det krympa? Och är luggen åt olika håll? Dvs spelar det roll åt vilket håll man lägger delarna?

bara en liten trådkapning

Var hittar man bra mönster? :hmm:
Användarens profilbild
Av marlene
Summer skrev:Hur mycket brukar det krympa? Och är luggen åt olika håll? Dvs spelar det roll åt vilket håll man lägger delarna?

fråga i butiken där du köper tyget hur mycket det krymper.

Ja det spelar roll, när du stryker på tyget uppifrån och ner ska det vara strävt. Alltså lent tvärtom nerifrån och upp.

I böckerna står det "luggen ska gå uppåt, det ska kännas mjukt och lent när man stryker med handen uppåt på tyget."
Användarens profilbild
Av Ester
Summer skrev:Hur mycket brukar det krympa? Och är luggen åt olika håll? Dvs spelar det roll åt vilket håll man lägger delarna?

absolut en kapning men en välkommen sådan! :D
Användarens profilbild
Av Anna
Summer, jag tror bestämmt du får komma på syjunta i kungälv. Någon har nog mönster också :-) (fast ine jag, mina är inte så bra)
Användarens profilbild
Av Summer
Anna: Det är ju en ide, får aldrig något gjort här hemma...

Marlene: Tack! Fast jag tycker det borde vara tvärt om :mitvit:

Är bommulsveloren strechig på något håll? (För att kapa vidare :oops:)
Användarens profilbild
Av florin
Jo, man kan tycka att det borde vara tvärt om ang velourens lugg.. Står dock samma sak i alla böcker och jag har gjort byxor med luggen åt fel håll och de blev liksom flammiga....

Bomullsvelouren är töjbar i alla riktningar men mest på bredden....

Ang mönster så kan jag inte rekommendera något för alla färdiga mönster jag provat har blivit dåliga.... Ritar numer alla mina mönster själv istället :-) Å de stannar hos mig....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?