- lör jan 13, 2007 17:54
Jaså, vad kul! Jag har en mobywrap , så jag har lite erfarenhet av elastisk sjal. Men den vill jag absolut inte ha i sommar då den är svinvarm! Det jag är intresserad av är svala sjalar, och sjalar där man bara behöver "slänga upp" det lite större barnet kortare stunder!
Åsa med 01 och 06 skrev:Kul att du hittat hit. Vi är några stycken som bor i Kungälv här, och ytterligare några i Stora Höga/Stenungsund. Det är träffar i Kungälv lite då och då, som det bara är att titta in till. Annars har vi syträffar varannan vecka, då brukar det alltid finnas med några barn och tillhörande sjalar.
I början är det vanligast med trikåsjal, som är lite lättare och knyta, och lite mysigare för babyn. När vikten närmar sig 7 kg, brukar man oftast växla över till vävd sjal eller sele för det avlastar bättre. Själv har jag ingen trikåsjal att visa, men väl bärpåsar, och diverse vävda sjalar, och bärsele Ergo.
Välkommen!
Åsa
Jaså, vad kul! Jag har en mobywrap , så jag har lite erfarenhet av elastisk sjal. Men den vill jag absolut inte ha i sommar då den är svinvarm! Det jag är intresserad av är svala sjalar, och sjalar där man bara behöver "slänga upp" det lite större barnet kortare stunder!
Fia 051022 å Svante 070617 | Är ägare av: Ergo, 2 st Rebozo, easycare regnbåge och ringsjal | Besök bloggen hörru