Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, nu är jag tillbaka med mina bäbis-bärpåsefunderingar igen.

Nu har jag hittat ett tyg som känns jättebra, och har just fållat och tygets bredd är 60, vilket jag ju tycker känns som smalt och bra - inte för mycket tyg att leta bäbis i (de andra jag har är ju 75 breda). Men så skriver ju tinaw på sin sida att hon rekommenderar 50, och då kanske jag borde lyssna på det - men 50 tycker jag känns så himla smalt!

Jag vill nog egentligen bara få någon som säger "50 cm är tillräckligt brett. Bäbisen kommer inte att trilla ur!" så kan någon vara snäll och säga det till mig? :D
Senast redigerad av Kaffemoster den tis jan 30, 2007 11:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Gullan
50 är jättebra djup - bebisen trillar inte ur, om du har djupare blir det bara en massa tyg över :)
Användarens profilbild
Av annalys
Tokfia! Du har väl inte tänkt tappa bäbisen! :P :D

Om jag kommer mig för kan jag mäta min Tricotti, för däri kan man iallafall vara säker på att en bebis försvinner under allt tyg. Men jag tror att han hade det bra där nere, för han sa inget...

Annars vet jag bara att jag egentligen tycker min Easypåse är alldeles för bred, två tredjedelar skulle vara nog. Men den har jag bara burit stora barn i.

Hihi, nu kom jag på något som jag är sugen på att ge din nya bebis i present - eller syr du till någon annan bebis?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annalys skrev:Tokfia! Du har väl inte tänkt tappa bäbisen! :P :D

Om jag kommer mig för kan jag mäta min Tricotti, för däri kan man iallafall vara säker på att en bebis försvinner under allt tyg. Men jag tror att han hade det bra där nere, för han sa inget...

Annars vet jag bara att jag egentligen tycker min Easypåse är alldeles för bred, två tredjedelar skulle vara nog. Men den har jag bara burit stora barn i.

Hihi, nu kom jag på något som jag är sugen på att ge din nya bebis i present - eller syr du till någon annan bebis?
Nej, jag tänkte ju låta bli att tappa den. Men så vill jag heller inte tappa bort den långt nere i tygmassorna :D.
För jodå, jag syr till "lillebror" i magen. En easy norrskenbärpåse? Jatack :D ... eller tänkte du på något helt annat? (För jag blir ju inte ett dugg nyfiken när du säger så där...)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Nu slog mig något annat (*aj!*), när jag är i sytagen.

Jag har varit helt inne på att sy bärpåsen lika stor som de andra jag har (fast smalare, dårå) men eftersom jag nu som gravid har vuxit ur de bärpåsarna kanske jag inte kan använda den här nya i början, och då allra helst på BB ifall jag inte gör den större..?

Eller är det kanske helt enkelt så att till BB så är det bättre att ta med ringsjal, för att kunna justera kring nyförlöst mage och mjölkstinna bröst, och räkna med att ha bärpåsen lite senare.
Användarens profilbild
Av annalys
Lite beror det väl på hur mycket du vuxit :? :wink: , men i princip borde ju bebisen få plats utanpå magen när den+fostervatten försvunnit ur magen. Så det tyder ju iofs på att den kanske bör vara lite större.

Sedan hade ju jag en för stor Tricotti när David var nyfödd, men det gjorde inte så mycket för han var ju så liten och lätt. Så bättre med en för stor påse i början tycker jag, och det är ju enklare att sy in den än sy ut den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?