Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av magda_
Hej

Ser att många av er som syr i velour och annat, har overlocksymaskiner. Måste man ha det för att tex kunna sy byxor i velour?
Eller kan man ha en vanlig symaskin med raksöm och sicksack?
Overlock, vad är det egentligen?

Som ni ser är jag helt novis :D
Användarens profilbild
Av Anna
nej man måste inte alls ha det, men det är smidigt och blir så fint. Du är säkert välkommen att provköra en på någon träff med Lule syjuntan.
Användarens profilbild
Av florin
Kom på syjunta på onsdag mellan 17 och 22 ( man msået såklart inte vara där hela tiden) så ska du få se varför man vill ha en overlock :lol: Absolut inte ett måste men det går snabbt, blir snyggt och är mycket enklare :D Lätt beroendeframkallande....

Jag minns att jag skrattade åt Anna och Marcy när de lovordade overlockmaskiner.... Tyckte det verkade totalt onödigt tills jag provade själv och var FAST!!!!! Hade Annas maskin här hemma under nån vecka och sen var det kört, jag var tvungen att ha en egen :roll:
Av surftrollet
Jag hade bara vanlig symskin i åratal innan jag fick hem en overlock på långtidslån. Den dagen jag måste lämna tillbaka den är den dagen jag går och köper en egen. :wink: Då har jag ändå sytt lite i trikå tidigare med, men med overlock blir det ju så snyggt! :rock:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag vill också komam och provsy overlock... Synd att det är så vansinnigt långt till Lule bara... :roll:
Användarens profilbild
Av marlene
zandrama skrev:Jag vill också komam och provsy overlock... Synd att det är så vansinnigt långt till Lule bara... :roll:
Du kanske kan höra med nått av studieförbunden i närheten om dom har så kanske ni kan dra ihop till en cirkel :lol:
Av magda_
Ja, kanske att jag ska ta mod till mig och komma, vart är det ni håller till?
Har faktiskt varit och köpt tyg för min svägerska ska hit i helgen och hjälpa/lära mig att sy så kanske jag kan ta med det, men då får ni ställa upp som lärare med :D

Skickar tjejen till mormor, hon bor i stan eller kallkällan rättare sagt så då kan jag sova där sen, bor i Alvik annars, någon som bor åt det hållet kanske?
Användarens profilbild
Av marlene
magda_ skrev:Ja, kanske att jag ska ta mod till mig och komma, vart är det ni håller till?
Har faktiskt varit och köpt tyg för min svägerska ska hit i helgen och hjälpa/lära mig att sy så kanske jag kan ta med det, men då får ni ställa upp som lärare med :D

Skickar tjejen till mormor, hon bor i stan eller kallkällan rättare sagt så då kan jag sova där sen, bor i Alvik annars, någon som bor åt det hållet kanske?
vi håller till på medborgarskolan, det är porten brevid dagobert inne i centrala stan. från kl 17 och framåt på onsdag, vi brukar vara kvar till närmare 21-22 nått. Du måste ha en dörr kod så skicka ett pm om du har tänkt att komma så får du mitt mobilnr så kan du ringa eller smsa när du närmar dig så får du koden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?