Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miso
Hur har ni tyger och symaskin förvarade hos er??

Jag sitter just nu i matrummet men det blir så belamrat och jag skulle vilja ha en mer organiserad lösning. Det finns en ledig väggstump på ca 160 cm där jag funderar på att göra en långsmal (max 60 djup) kombinerad tygförvaring och symaskinsplats. Dock vill jag kunna dölja det hela på nåt smidigt sätt. Jag kommer att ha överskåp och underskåp. Någon som har några tips eller bilder eller bokförslag på hur man gör detta snyggt??? Finns det några snygga sybord annars där man kan hissa ner symaskinen (har för mig att jag har sett nåt sånt nån gång)?
Är det bäst med lådor eller skåp för att förvara tyger tycker ni?

Hilfe!
Användarens profilbild
Av florin
Själv gillar jag garderober med utdragskorgar och hyllor till tyger :D

I mina "gör-det-själv"-böker finns en hel del bra ideér på symaskinsbord/förvaring på liten yta... Ska se om man kan fota dem, annars kanjag nog scanna dem i veckan...
Användarens profilbild
Av aspen
Diskret vet jag inte men jag kan berätta hur jag har det/kommer ha det när jag är färdig:

1 vanligt bord på ben kanske 60 x 100 cm där jag sitter och syr på kortsidan för att ha så långt bord som möjligt. Just nu är det en myshörna under bordet men snart kanske jag tänkte göra som du sa, köks skåp under o ev över, men trådbackar i, eller vanliga drautlådor utan dörr om du förstår, eller kanske öppna hyllor över istället för mönster och pärmar o tyger. ett snyggt tyg som draperi oc man vill ha bort det när man inte syr.
Nu är det fullt med både tyg o räkningar så det ser ju inte diskret ut, men jag har det i rummet bredvid köket så jag stänger dörren :mrgreen:

Glöm inte plats för benen om du använder köksskåp
Användarens profilbild
Av miso
florin, vill gärna se bilder!

Har även funderat på om man kunde ha nåt sånt här

Bild
Användarens profilbild
Av miso
Annelie, ett annat alternativ är ju att förvara tyger i såna här liggande överskåp:

Bild

Men det är klart att det rymmer inte så mycket. Kanske kan man använda större skåp på liggande bredd.

Vill gärna se bilder när det blir klart!
Användarens profilbild
Av aspen
Tyras å Knuts mamma skrev:
miso skrev:florin, vill gärna se bilder!

Har även funderat på om man kunde ha nåt sånt här

Bild
Den har jag! :eld: Fast den vita, jattepraktisk och fiiiiiiiiin!
Jag som har kännt på den flera gånger men jag har tyckt den är för ostadig för en symaskin, lite rucklig sådär. är den det eller var det bara visningsexemplaren?
Användarens profilbild
Av aspen
miso skrev:Annelie, ett annat alternativ är ju att förvara tyger i såna här liggande överskåp:

Bild

Men det är klart att det rymmer inte så mycket. Kanske kan man använda större skåp på liggande bredd.

Vill gärna se bilder när det blir klart!
Det där hade ju varit jättesnygg, speciellt med 2 på varandra som bilden. (fast om jag skulle ha symaskinshörna i köket så hade jag behövt ha draperi för skrivbordet då jag har en tendens att stöka till det :oops: )
Användarens profilbild
Av sarahlc
vad gäller tygförvaringen håller jag med florin, utdragskorgar is the thing!

när du har såpass begränsade utrymmen och stort (?) behov av plats verkar det nog smartare med ngt platsbyggt,
jag skulle nog velat ha en smalare men så lång bordsskiva som möjligt.
kanske kan en lådhurts på hjul vara en idé att skjuta in under bordet, och som kan dras ut och användas som avlastningsyta..?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?