Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Alltså, att grabben är en klätterapa det visste jag ju, men att han skulle lyckas klättra ur sjalen på min rygg..... :shock: :o:

Han lyckades ta tag i mina axlar o häva sig upp o ställa sig med fötterna typ på min byxlinning o komma loss liksom.

Bortse från den genomskitiga spegeln....den ser värre ut på bild. Röran bakom finns men jag skyller på en förestående flytt - får man det?

Så här satt han till att börja med
Bild

Här kan ni se hur han börjat klättra
Bild

Ja, o här är han ju loss med benen liksom.....
Bild

Är det jag som knutit för löst? Eller bara fel? Eller är vissa ungar såna som tar sig loss oavsett? Ja, så här kan jag ju inte ha honom iallafall..... :?

(Knöt: upp på ryggen i en sittpåse typ, sjalens ändar över mina axlar o över hans ena ben, kors under hans gump o sen under hans andra ben o fram om min midja o sen räckte det för att ta bak igen o knyta där. Nån som hängde med...?)
Användarens profilbild
Av Key
Nääh! :( Läbbigt ju. Vilken akrobat. Det har jag aldrig varit med om, men så har jag inte burit så mycket med den storleken på barn på ryggen än. J säger till när han inte vill längre, och T kan inte klättra ut även om han möjigen vill ibland. Men han brukar hoppa som en tok och leka ostbåge, och då tror jag det är dax att låta honom komma ur sjalen ;)
Användarens profilbild
Av April
Wow! Imponerad :shock: :-D

Annars får du komplettera med en sele ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av mojsan
Ryggsäcksknytning. Bella krånglar ibland oxå, då är det lögn i h-vete att få ryggsäcken tillräckligt tight. Ibland funkar omsluten rygg bätre, ibland inte. Tar jag sjal då bär jag i dubbel-x på magen...
Av Alexandra
Tindra har kommit på tekniken att spänna benen och göra sig totalt rak som en pinne och då kan hon glida ur om man inte passar sig...inget kul! :?
Användarens profilbild
Av Tabby
Sicka rackarungar :-)
Användarens profilbild
Av Helena
X-omslut rygg är nog lite säkrare. Fast i och för sig, så känner du ju när han börjar klättra, så det är nog ingen fara.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Ok .... det blir att prova med lopp då har han ingen chans (tror jag ! ) Det gäller att ha löst åtsittande byxor så de inte får tag :)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Torkel gör nått liknande (har ingen helfigursspelgel så jag kan se) och min lösning är att vänta med ryggknytning eller knyta X-omslut på ryggen. Fast här räcker det inte med att klättra ur sjaen. Torkel kan få för sig att börja kränga runt när man knyter fast honom.
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Vilken liten smidig busunge!! :wink:
Av HelenaL
Nä, jag har inte varit med om att Emilia klättrat ur men hon spänner ihop sig och glider ur när man har henne i ryggsäcksknytning. Då är omslutet X mycket bättre och då sitter hon fast även om hon inte vill alla gånger :wink:
Användarens profilbild
Av Alex
Carlos kan kränga sig ur omslutet X. Först ålar han sig så att han får ut armarna , knökar ner tyger och kastar sig bakåt och ormar sig. Men då får han inte åka sjal mer. Detta händer dock bara när vi är hemma och jag är ganska stilla, typ lagar mat el dyl. Aldrig när vi är ute och går.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?