Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sanna
Hej! Nu vet vi ju att vi ska bli föräldrar igen i höst väldigt lång tid kvar förståss men jah har redan börjat spana efter trikåsjal, eftersom jag sålde våran gamla hug-a-bub för några månader sedan. :wink: :)

Jag har som sagt då bara använt en trikåsjal tidigare och det är hug-a-bubben, som jag gillade väldigt mycket i början. Men så fort barnet blivit lite större typ 4-5 månader så har den kännts för elastisk liksom, inte gått att spänna så bra. Sen tycker jag den är lite för smal, svårt att lägga in huvudet när de sover + att kanterna rullade ihop sig.

Vilken trikåsjal tycker ni bäst om, motivera gärna! Kan ju tillägga oxå att jag är varm av mig (iallafall när jag ammar :wink: :) ) fundera på en sino, men varför är den bättre än någon annan billigare typ?

kram
Av Aelia
Jag tycker bäst om sino, den är tunn, liten och kan användas längre än andra elastiska sjalar :wink:
Användarens profilbild
Av sacha42
sino, eller hug a bub!!! :D
Av Alina75
Jag röstar på Cuddly Wrap, tycker vår var såååå bra och mysig. Den används fortfarande när J är sjuk och han väger modiga 10,5 kg nu.
Av mrsjling
Jag hade också cuddly wrap (såld nu), den är stadig och mysig och riktigt bra. Men ganska varm, nu på vintern och våren är den nog perfekt. Jag fick barn i juni och då var den på tok för varm, kan ha varit hormonerna också, jag toksvettades...men bar i alla fall...hehe. Jag är nyfiken på Sinon som alla verkar älska. Den verkar vara svalast. Vet inte om jag var till nån hjälp... :D
Av Linda B
Jag har bara använt Moby Wrap och tycker att de har fungerat jättebra! Alex väger nu nio kilo och det går fortfarande bra att bära honom i Mobyn om det inte är alltför långa stunder. Men det är väldigt skillnad i stadga mellan mina två sjalar, den äldre känns för elastisk nu när han är såpass tung medan den nyare håller emot bra. Vet inte hur mycket det skiljer i ålder/användning på dem eftersom jag köpt bägge två begagnade. Kan tänka mig att en ny är riktigt stadig och bra. :D
Användarens profilbild
Av Stark
Jag började med att köpa en Minimundus. Den är väldigt varm, mycket elastisk och kanterna rullar ihop sig... Sedan blev jag dökär :loving: :love: i en röd Sino :heart:. Bara måste ha. Sinon är mycket svalare, mer stabil (bra när lillan börjar bli större) men lite väl lång. Jag är bara 1,60 och "nätt", så det är långa tåtar som hänger ner.

Trots kärleken till Sinon och att det mesta är bättre med Sinon har jag använt Minimundusen mer... Kanske för att den kändes gosigare i början och för att den inte är lika lång. Men jag håller med om att Sinon är ett bättre val (när det gäller Minimundus och Sino)! Och så får man ju en så fin liten påse till Sinon ;).
Användarens profilbild
Av mojsan
Jag har ju inte erfarenhet av de som nämnts hittills, sino har jag känt på, den verkar så...smal och tunn på nåt vis... Babybundler är stadig och bra, dock varm. Och mysig. Nu har jag köpt en MaMEco, babyboden har den, och mammabarn.se, den verkar stadig och bra, men du kan ju känna på den på en sjalträff eller så :wink: Hampan ska göra den sval oxå. Nu har jag inte burit i den än, då bebbe fortfarande är intern.
Användarens profilbild
Av Veronica
Sinon är tunn, sval och stadig! Fantastisk.

Men om du tyckte Hug-a-buben var smal så är ju Sinon också det!

Då kanske en babybundler vore bättre, den är också ganska stadig, men varmare förstås.

MaMEco med hampa vore kanske inte så dumt annars, men nån sån har jag aldrig provat.
Användarens profilbild
Av sanna73
BabyBundler har vi (den breda varianten) och den är stabil och otroligt mysig :heart:. Det är fortfarande sonens favorit myssjal och jag har inga problem att bära honom i den fastän han väger sina stadiga 10kg. Fast det är klart, när vi går längre promenader tycker jag en vävd är bäst nu.
Användarens profilbild
Av storaT
Jag har en bred BabyBundler. Den känns rätt stabil och mysig. Jag gillar att det är lite mer tyg som omsluter både mig och bebisen.
Sino har jag bara provat ett par gånger. Den är ju lätt, liten och känns som mycket mindre tyg, men jag tyckte det kändes som FÖR lite tyg. Men det är antagligen en vanesak :D
Användarens profilbild
Av mojsan
..bor ju i gbg, ses vi nån gång kan du ju känna/prova på min mameco, för att få en uppfattning om den. Vänta några veckor så vet jag lite mer om hur den är att bära i oxå..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?