Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
jag har sett på barnens kläder (och florins??) att det är sytt med 2 lika sömmar parallellt. den ena sömmen ser lika ut på baksidan medans den andra ser ut lite som overlock på baksidan.

Jag har kollat min tvillingnål men det är så mycket smalare mellan nålarna än på sömmen jag sett. Är det speciella industrimaskiner eller är det nåt jag kan efterlikna?

kort o gott; hur gör jag?
Användarens profilbild
Av aspen
dubbelt inlägg bara...
Senast redigerad av aspen den lör jan 27, 2007 16:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av aspen
jag har en husqvarna prisma 950 men om den är en overlock :mitvit: .
jag har ju dubbel overlocksöm och overlocksöm, men det kanske är 2 skilda saker... den är från 85 tror jag
Användarens profilbild
Av marlene
annelie skrev:jag har en husqvarna prisma 950 men om den är en overlock :mitvit: .
jag har ju dubbel overlocksöm och overlocksöm, men det kanske är 2 skilda saker... den är från 85 tror jag
Jag har noll koll på symaskinsnamn och vad dom är men jag googlade på husqvarna prisma 950 och det verkar vara en vanlig symaskin. Vanliga maskiner kan ha overlock söm men det finns maskiner som heter overlock symaskiner och dom har flera trådrullar. Det här är ex på overlockmaskiner http://www.husqvarnaviking.com/se/421.htm
Användarens profilbild
Av Helen
Det finns tvillingnålar med olika bredder.
Det du har är en tvillingnål. Du trär maskinen med dubbla övertrådar och vanlig undertråd.
Sätter maskinen på raksöm och syr. Resultatet är två parallella sömmar på ovansidan ( du syr från rätan) och zig zag på baksidan.

En mycket användbar söm
Lycka till!
Användarens profilbild
Av aspen
marlene skrev:
annelie skrev:jag har en husqvarna prisma 950 men om den är en overlock :mitvit: .
Jag har noll koll på symaskinsnamn och vad dom är men jag googlade på husqvarna prisma 950 och det verkar vara en vanlig symaskin. Vanliga maskiner kan ha overlock söm men det finns maskiner som heter overlock symaskiner och dom har flera trådrullar. Det här är ex på overlockmaskiner http://www.husqvarnaviking.com/se/421.htm
jaha, ehmm, en sån har jag ju inte! :D

tack även florin och helen :D . Då förstår jag. jag lär mig nya saker varje gång jag är här inne. senast jag sydde innan jag kom på igen att det är kul var ju typ i syslöjden :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?