Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnneliJ
Nu är jag lycklig ägare till en Ergo!!! Vi gillade den direkt både August och jag. MEN hur i hela friden får ni upp barnet på ryggen smidigt och lätt??? Med långsjalen så "slänger" jag ju upp honom med tyget på ryggen, men med ergon????? :hmm: Har kasat runt honom från höftsittande dit bak och sedan krånglat på mig axelbanden - är det så man gör och är det bara träning som krävs? Jo, jag vet att det är sjalträff om en vecka men jag vill ju kunna NU :hopmad:
Användarens profilbild
Av diddeldi
AnneliJ skrev:Nu är jag lycklig ägare till en Ergo!!! Vi gillade den direkt både August och jag. MEN hur i hela friden får ni upp barnet på ryggen smidigt och lätt??? Med långsjalen så "slänger" jag ju upp honom med tyget på ryggen, men med ergon????? :hmm: Har kasat runt honom från höftsittande dit bak och sedan krånglat på mig axelbanden - är det så man gör och är det bara träning som krävs? Jo, jag vet att det är sjalträff om en vecka men jag vill ju kunna NU :hopmad:
båda varianterna funkar, det är en smaksak vilket man gillar bäst :D . jag brukar ta honom på höften och kasa runt.
Användarens profilbild
Av April
Jag hivar upp Ines på ryggen, över axlen. När jag bar Saga och hon var äldre, satt jag henne på höften och "slängde" bak henne.

Kram
Användarens profilbild
Av Freyja
marlene skrev:jag brukar spänna ERGOn som den ska vara och sen hivar jag W över axeln. Då hänger axelbanden rakt ner och jag kan bara dra upp dom.
Så gör jag med!! :)
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Jag drar på ena axelbandet, trär in barnet från sidan, håller lätt med ena handen om barnets rygg och trär på andra axelbandet.
Sedan drar jag upp axelbanden ordentligt och knäpper "framspännet" eventuellt skakar jag ner barnet lite också.
Användarens profilbild
Av jag71
marlene skrev:jag brukar spänna ERGOn som den ska vara och sen hivar jag W över axeln. Då hänger axelbanden rakt ner och jag kan bara dra upp dom.
Så gör vi här! Funkar fint med skrutt. med små töserna tror jag att jag sätter en på höften och vrider bak. :hmm: måste nog kolla.
Användarens profilbild
Av korell
När Z var liten svingade jag över axeln, ergon hängde justerad och på höften, och så drog jag upp ett axelband i taget medans den andra handen höll om rympan/ryggen.
Nu när hon är tung skumpar vi runt från höft till rygg lite lätt framåtlutade.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag spänner midjebältet löst fram, sätter dit min son och drar upp tyget över ryggen och "hoppar" bak honom och sätter sedan på axelbanden. Fungerar riktigt bra.

Ska kanske testa att spänna fast Ergon först och svinga honom över axeln... eller hur var det ni gjorde ni som gör på annat sätt? Ska kanske läsa mer noga. :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?