Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av EmmaD
Jag skall kanske köpa en sjal till min bästis som väntar sin första. Det blir troligtvis ett prematurbarn och jag vill ha förslag på vad är bäst att bära i. Sling, elastisk sjal, vävd eller annat?
Vad har ni för erfarenheter? :)
Användarens profilbild
Av boosten
Absolut en trikå, ingen tvekan från mig inte! :lol: Och Sino är helt fantastisk, en riktig kvalitetssjal, så en sån hejar jag på.
Användarens profilbild
Av Clifford
Elastisk sjal är både mjukt och mysigt. En elastisk sjal är dessutom lätt att knyta. Jag hade en moby wrap till min dotter. Hon var iofs ingen prematurbarn, men ändå bara 45 lång och två kilo tung. Jag hade glädje av sjalen väldigt länge och eftersom hon hade lite svårt att hålla värmen när hon var riktigt liten och alldeles nyfödd, så fick hon värme av mig :D
Användarens profilbild
Av Anso
Trikåsjal! :wink:
Av Aelia
Elastisk utan tvekan :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
Trikåsjal!!!! :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Trikåsjal, en smalare variant helst, det blir mycket tyg ändå på en så liten. Och jag skulle komplettera med en bärpåse också, lätt och smidigt, speciellt om man har med sladdar att göra, som dropp eller syrgasmätare.
Av EmmaD
Hur får man in två lilybie´s utan att profilen säger att det är för långt?
Ni har ju lyckats? :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
EmmaD skrev:Hur får man in två lilybie´s utan att profilen säger att det är för långt?
Ni har ju lyckats? :?
ta bort det som står inom url-klamrar och behåll bara det inom img-klamrarna :D
Av EmmaD
YES! :D
Tack! det tog bara halva kvällen.
Av blobban
boosten skrev:Absolut en trikå, ingen tvekan från mig inte! :lol: Och Sino är helt fantastisk, en riktig kvalitetssjal, så en sån hejar jag på.

Jaaa! :vågen: Då har vi gjort rätt val!

Vi väntar vårt första barn i juni och har diskuterat fram- och baklänges för att komma underfund med vilken typ av sjal vi ska testa med den första tiden. Det blev en röd Sino och nu väntar vi med spänning på paket. Kanske kan öva med en av katterna sedan; Egon är 7 kg hankatt med ett strålande humör och kan säkert ställa upp någon stund.

Men... sedan när Blobban är ute, är det lixom bara att tuta och köra då? Vagn har vi beslutat oss för att vänta med. Det verkar så bökigt. :oops: Fast vad tusan vet vi... ?
Användarens profilbild
Av Panakeia
[quote="blobban]
Men... sedan när Blobban är ute, är det lixom bara att tuta och köra då? Vagn har vi beslutat oss för att vänta med. Det verkar så bökigt. :oops: Fast vad tusan vet vi... ?[/quote]

Ja, det är väl bara å tuta å köra, jaa...
Vagnen har ju sina fördelar, precis som sjalen har sina, men om ni inte KÖPT nån vagn så ni inte har nån att tillgå, så e det väl ingen katastrof, tycker inte jag. Har ni en vagn som ändå står, testa å använd den om ni vill, ni lär ju märka om ni och Blobban trivs så (om inte annat kan vagnen vara bra å ha som extrasäng om man t.xe har spjälisen på ovanvåning eller så....)
Av blobban
Panakeia skrev: Ja, det är väl bara å tuta å köra, jaa...
Vagnen har ju sina fördelar, precis som sjalen har sina, men om ni inte KÖPT nån vagn så ni inte har nån att tillgå, så e det väl ingen katastrof, tycker inte jag. Har ni en vagn som ändå står, testa å använd den om ni vill, ni lär ju märka om ni och Blobban trivs så (om inte annat kan vagnen vara bra å ha som extrasäng om man t.xe har spjälisen på ovanvåning eller så....)
Nä, vagn är inte köpt än. Vi fick helt enkelt spunk av hela bebiscirkusen (vagn, kläder, grejer, pryttlar in absurdum) och bestämde oss för att hoppa av. Vi tänker att om vi tvunget behöver en vagn sedan, så köper vi en. Men först då.

Sjal känns friare. Lätt att sköta odlingarna, lätt att mata djuren, lätt att traska på promenad i skogen med hunden - utan att skumpa runt med Blobban i en vagn.

... men visst, vi har egentligen ingen aaaaning än... :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
blobban skrev:
Panakeia skrev: Ja, det är väl bara å tuta å köra, jaa...
Nä, vagn är inte köpt än. Vi fick helt enkelt spunk av hela bebiscirkusen (vagn, kläder, grejer, pryttlar in absurdum) och bestämde oss för att hoppa av. Vi tänker att om vi tvunget behöver en vagn sedan, så köper vi en. Men först då.

Sjal känns friare. Lätt att sköta odlingarna, lätt att mata djuren, lätt att traska på promenad i skogen med hunden - utan att skumpa runt med Blobban i en vagn.

... men visst, vi har egentligen ingen aaaaning än... :wink:
vi köpte en vagn, och sen undrade vi varför när atlas hade kommit :wink: . vi har i princip aldrig använt vagnen, jag tycker att sjal är mycket mysigare och mer praktiskt (och så vägrade atlas åka vagn också) :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?