- fre jan 26, 2007 20:33
Jag har haft ryggproblem så länge jag kan minnas, har skolios, och har lärt mig att leva med det. Det går inte en dag utan att det värker och jag har väl på nåt sätt accepterat att det ska vara så, det är ju en del av min vardag... Men det börjar bli verkligt jobbigt nu. Idag skulle jag bära Hannes på ryggen men efter 15 min tänkte jag gå av!
Det är så tråkigt att ha det såhär
Har nog funderat på att gå till läkare men de tycker bara att jag ska gymnastisera, vilket jag ju borde göra mera än jag gör
Det går bättre att bära på magen men då kan jag ju inte göra nåt annat för han är så stor och vill bara se vad jag håller på med. Slutar med att det blir riktigt jobbigt när han lutar sig åt sidan och försöker kika vad mamma håller på med.
Sen skulle det vara så skönt att bära honom till sömns på kvällen men det gör bara för ont. Det här blev bara en massa gnäll nu men jag måste få skriva av mig och förhoppningsvis ta mig i kragen och göra något åt det.
Det påverkar ju så mycket också, t.ex. är det jättejobbigt att stå och diska och det är oftast jag som får göra det. Lämnar jag det för att min man kanske skulle diska så ser man nästan hur smutsen lever loppan på diskbänken
Sen ska det ju handlas, och vi bor så nära affären att det är onödigt att ta bil, men att sen gå hem med allt, usch och fy! Ibland går vi nog båda också och då är det ju bättre.
Ser nu när jag skriver att det inte riktigt funkar med arbetsfördelningen hemma hos oss. Jag har nog tänkt på det tidigare men jag orkar/vill inte ta tag i det, det är lugnare så
Nu har jag nog gnällt tillräckligt, ska lämna rum för andra som har det jobbigt också
Men ibland blir det bättre/lättare att få berätta om det som är jobbigt, även om det inte sker mellan x antal ögon 
Tack för att du orkade läsa! Ni är underbara som finns när man behöver det 
Det är så tråkigt att ha det såhär

Det går bättre att bära på magen men då kan jag ju inte göra nåt annat för han är så stor och vill bara se vad jag håller på med. Slutar med att det blir riktigt jobbigt när han lutar sig åt sidan och försöker kika vad mamma håller på med.
Sen skulle det vara så skönt att bära honom till sömns på kvällen men det gör bara för ont. Det här blev bara en massa gnäll nu men jag måste få skriva av mig och förhoppningsvis ta mig i kragen och göra något åt det.
Det påverkar ju så mycket också, t.ex. är det jättejobbigt att stå och diska och det är oftast jag som får göra det. Lämnar jag det för att min man kanske skulle diska så ser man nästan hur smutsen lever loppan på diskbänken

Ser nu när jag skriver att det inte riktigt funkar med arbetsfördelningen hemma hos oss. Jag har nog tänkt på det tidigare men jag orkar/vill inte ta tag i det, det är lugnare så

Nu har jag nog gnällt tillräckligt, ska lämna rum för andra som har det jobbigt också

~Jason~
fyrabarnsmamma
fyrabarnsmamma