Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Såg en bild på på en hemsida där man bar barnet på ryggen i en Moby Wrap. Själv har jag bara två sjalar, en Minimundus och en Sino, och har fått för mig att man bara kan knyta barnet på magen med dessa. Stämmer det? Clara bärjar bli så stor (5 mån) att hon inte vill sitta och titta in i mammas axel längre :) Dessutom börjar hon bli lite tung att bära på magen - nästan 6 kg :wink:

Vad gör jag? Införskaffar en ny sjal eller knyter på något annat sätt? I och för sig skulle jag gärna skaffa en ny sjal, men vill först vara säker på att Clara gillar att bli buren på ryggen i sjal.
Användarens profilbild
Av Panakeia
mobyn e ju rätt elastiskt, sinon lite stadigare va?
sinon kan du ju testa med, men det blir inte lika stabilt som med en vävd sjal, och på ryggen tror jag att det är bra med stagan som en vävd sjal ger?
Eller vad säger ni som testat trikå på ryggen?
Användarens profilbild
Av Stark
Buddha knytningen hade jag missat. Får prova imorgon när Clara vaknar och är på gott humör...

Om jag nu gör slag i saken och bestämmer mig för en ny sjal - några förslag på en bra "nybörjarsjal"? Jag vill inte ha en ringsjal (har en som jag i stort sett aldrig använt - förstår mig inte på konceptet).
Av Aelia
Frida med Mea skrev:Rakt av skulle jag säga att man bara kan knyta på ett sett, elelr möjligtvis två (krysset innanför eller utanför smockingbältet).

MEN jag har testat att knyta annat och även rygg, fast det är ingen höjdare.

Så mitt tips är att köp en vävd sjal. Det blir betydligt stadiare då.
Håller med :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
Aelia skrev:
Frida med Mea skrev:Rakt av skulle jag säga att man bara kan knyta på ett sett, elelr möjligtvis två (krysset innanför eller utanför smockingbältet).

MEN jag har testat att knyta annat och även rygg, fast det är ingen höjdare.

Så mitt tips är att köp en vävd sjal. Det blir betydligt stadiare då.
Håller med :lol:
Håller med där med :D
Av Linda B
Jag bär fortfarande med trikå, det är inte poppis att åka på min rygg. Än iaf... :) Det börjar bli i tyngsta laget, Alex väger runt nio kilo nu, men det går rätt bra. Han har fått åka buddha länge och det har gått mycket bra, rekommenderas! Vi har spenderat heldagar på IKEA med honom i buddha när han vägde över sex kilo och det gick hur bra som helst! Alla var nöjda - mamman som fick händerna fria, Alex som hade en massa spännande saker att titta på (och sov gott i flera timmar) och så alla människor runt omkring som log när de såg honom sitta där och trona.... :) Visst är det kul när folk komer fram och "beundrar" att man bär!? :D

Lycka till med ditt sjal-val! Jag är tyvärr ingen hjälp när det gäller vävda sjalar. Än. ;)

/Linda B
Användarens profilbild
Av Stark
Gjorde ett kort försök så här på morgonen och allt gick jättebra! Om man bortser från att jag knöt snabbt, så så värst snyggt blev det inte... Ska försöka att lägga till ett kort på hur det blev så får ni avgöra själva, men måste lära mig hur man gör först :oops:
Användarens profilbild
Av Stark
Nu har Clara provat på Budda ordentligt! Var och handlade (på IKEA och andra ställen) och hon var så nöjd så. Hon till och med somnade :tumsup:, något hon inte gjort i sjalen på länge :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?