Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
...brukar jag inte göra så mycket, eftersom grabben bara somnar och sedan sover dåligt på natten. Jag brukar ändå vara ute ett par timmar om dagen, så han brukar sitta i sjalen en del ändå. Men nu har jag varit inne och sjuk sedan i söndags, så nu känner jag verkligen att han behöver bli buren de där timmarna och följdaktligen sitter han i sjalen innomhus nu (och sover gott).

Hur mycket bär ni inomhus? Hur mycket bar ni när de var små?
Användarens profilbild
Av Kotten
Jag bär mest i ringsjal inomhus. Men min kille är snart två år, så han är ju lite tyngre än en liten bebis. Det blir mest bärande när det är matlagningsdags och han vill vara med, och jag vill att hans medverkan ska ske under kontrollerade former.

Om jag hade haft en trikåsjal när han var liten, så hade jag nog burit mer inomhus då än vad jag gjorde.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Hedvig bars jämt inne när hon var bäbis, men inte i sjal utan i famnen.
Användarens profilbild
Av sacha42
Nu har ju Alva hunnit blivit så stor så det är mest då man lagar mat eller städar och hon är missnöjd som hon åker sjal inne, då brukar det bli på ryggen. Är hon sjul så blir det mer och mkt då på magen.
Av ninen
Jag bär nån stund på ryggen varje dag, när jag behöver få nåt gjort. Och nån stund på höften blir det nu när jag har sytt en sån superb bärpåse!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Min Daniel är 10 månader och han bärs en hel del inomhus. Åker upp och ner ganska många gånger per dag i ringsjal, ryggknut och mage (dubblet x och omslutet x). Mest ringsjal när det ska fixas något och det är brådis. Han somnar inte om det inte är sovdags. Han kryper själv numera, men vill ofta vara nära och då får han komma upp i sjalen.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
ninen skrev:Jag bär nån stund på ryggen varje dag, när jag behöver få nåt gjort. Och nån stund på höften blir det nu när jag har sytt en sån superb bärpåse!
Berätta om din bärpåse! :D
Användarens profilbild
Av svas
Jag undrar också angående att bära inne. Jag bär främst som transport vid utevistelse. När man bär en bebis inne i trikåsjal, det blir ju så varmt tycker jag. Eller är det just Lilla S som är himla varmblodig? Sedan angående sömnen. Så fort Lilla S bärs så somnar han sött. Och skulle jag bära honom runt hemma låååånga stunder skulle det bli superröj på natten. Blir detta bättre när de är större och "bara hänger med vakna i sjalen"?
Användarens profilbild
Av jag71
Skrutt bars från början i bara famnen och sen när sjal införskaffades så satt han i den mest hela tiden. Vad gör man när han inget annat ville? :lol: Nu då han är två så sitter han på ryggen om jag lagar mat och han är lite trött. Små töserna bärs inte lika mycket som skrutt gjorde men det beror nog på att dem är två och att dem trivdes (och trivs)väldigt bra på golvet. Fast någonting varje dag bärs det inne. I sommras så ville den ena lilla damen inte somna om man inte bar henne så då bar vi på kvällarna mest hela tiden.
Användarens profilbild
Av Soffi
Jag bär i meitai inne, när jag städar, tvättar eller lagar mat och bebisen vill vara med :D
Användarens profilbild
Av lindamarie
svas skrev:Jag undrar också angående att bära inne. Jag bär främst som transport vid utevistelse. När man bär en bebis inne i trikåsjal, det blir ju så varmt tycker jag. Eller är det just Lilla S som är himla varmblodig? Sedan angående sömnen. Så fort Lilla S bärs så somnar han sött. Och skulle jag bära honom runt hemma låååånga stunder skulle det bli superröj på natten. Blir detta bättre när de är större och "bara hänger med vakna i sjalen"?
Kanske en tunnare trikåvariant vore ngt?

Jag har burit alla mina barn de äldsta i bb ,mellan pojken fick även åka haglöfs också innan jag med minsta tjejen hittade ergo och kort sjal. Frode åker långsjal inne. Förut var det hela tiden nu kan han leka lite kortare stunder på golvet. Tränar mig nu att bära på ryggen men känner mig inte nöjd med knytnings resultatet....öva...öva...så det blir mest på magen...gosigt gosigt..
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Jag bär nästan aldrig inne, på ryggen om jag ska diska eller laga mat eller vika tvätt och hon inte är nöjd med att ligga på golvet. Bär jag på magen måste jag gå runt annars skriker hon, sova är inte att tänka på. När hon var ännu mindre än nu, upp till tre månader ungefär, somnade hon alltid i sjalen när jag bar på magen, nu är det bara att glömma. Hon sov på ryggen i en halvtimme för ett par veckor sen, när hon fick premiäråka Ergo på ryggen skrattade hon jättemycket men sova var aldrig aktuellt.
Jag använder mest sjalen när jag ska till stan och inte orkar med vagn.
Användarens profilbild
Av diddeldi
nu bär jag inte inne så jättemycket, men när atlas var liten så bars han i princip jämt.
Användarens profilbild
Av Kvileja
Jag/vi bär ganska mycket både inne och ute. Beroende på vad jag ska göra och vad jag har till hands blir det olika redskap. Skruttan min är 7 månader och kryper gärna omkring på golvet, men dels har hon alltid burits mycket och är van vid och gillar det och nu har hon även blivit ganska mammig, så det blir mycket bärande. Hon somnar gärna när hon bärs men är vaken lika mycket.
-I
Av Aelia
Jag bär ju nästan inget nu längre, tyvärr(dumma gravida rygg) men när Benjamin var liten bar jag honom hemma/inomhus väldigt ofta. han älskade det, och det gjorde jag oxå :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?