Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ursäkta den krångliga rubriken! :) Min Didymos är ca 4,7 (stl 6) och ibland kan jag tycka att "tamparna" är så långa. Är det stor skillnad på knytningar av en 4,7 och en 4,2? Funderar på att hyra en Easycare för att testa en annan sjal än Didymos och tänkte att jag kanske skulle testa en 4,2. Eller är den för kort? (Är en S/M, 1,67 lång och bär mest i dubbelX.)
Tacksam för hjälp!
-I, sjalnovis
Användarens profilbild
Av Shasista
Jag tycker att det är väldigt stor skillnad, man får prova sig fram helt enkelt vilka knytningar man kan göra. Eftersom jag är lite större än du enligt dina mått, kan jag inte svara på vilken längd som är bäst. Hopppas att nån annan kan! :)
Användarens profilbild
Av zandrama
En 4,2 borde räcka alldeles utmärkt tror jag. Det kan bli svårt att knyta omslutet-X med knuten fram, men om du mest bär i dubbel-X borde det inte vara några bekymmer.
Användarens profilbild
Av annalys
Nej, jag tycker inte det är så stor skillnad.

För kort sjal har jag i princip bara råkat ut för när jag vill knyta omslutet X med knuten fram. Då krävs det fem meter för mig.

För lång sjal tycker jag mest att det blir om jag ska knyta höftkryss (men det gör jag så sällan). Till höftkryss vill jag ha min Hoppediz Dublin 3,6 m, men en lite kortare skulle också räcka. Många vill ju ha lite kortare när de gör ryggknyt, men jag tycker det är ungefär lika mycket trassel med ändarna oberoende av sjallängd när jag gör ryggknyt.

Faktum är att för mig räcker ovannämnda 3,6 m Hoppe till dubbelt X, men då får jag knyta i spetsarna och det gillar jag inte riktigt, jag gillar när det blir lite svansar över. Hoppediz har ju dock sneda ändar, Easyn som har raka behöver man kanske lite mer längd för, men jag tror 4,2 m räcker till dubbelt X till dig.
Användarens profilbild
Av Kvileja
Tack för era svar! Förstår att det beror lite på men nu känner jag att jag vågar chansa på en 4,2 iaf. Skulle den kännas för kort kan jag ju bara skicka tillbaka den och så vet jag att det är lite längre som gäller för mig. :)
Tack igen!
-I
Användarens profilbild
Av Lumlum
Sedan kan man ju tillägga att de verkliga måtten inte alltid är exakt de son anges på förpackningen. T.ex. var den easycare jag hyrde 4,5 m i verkligheten och inte 4,2 som den "borde" vara. Så är det tydligen ganska ofta med Easycare och säkert med andra också, men det har jag ingen egen erfarenhet av.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Lumlum skrev:Sedan kan man ju tillägga att de verkliga måtten inte alltid är exakt de son anges på förpackningen. T.ex. var den easycare jag hyrde 4,5 m i verkligheten och inte 4,2 som den "borde" vara. Så är det tydligen ganska ofta med Easycare och säkert med andra också, men det har jag ingen egen erfarenhet av.
:iagree: det är inte jättestor skillnad på en easy 4,2 och en didy 4,7. kanske ett par decimeter.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?