Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnneliJ
Är det någon som försökt sig på att sy egna BandanaBibs och gjort någon sorts beskrivning? Tänkte att jag skulle få en kompis att tillverka några
Användarens profilbild
Av LillaG
Har bara kommit till att fundera på det -stadiet. Men det borde ju inte vara så svårt... Bommulsjersey & fleece & sy ihop i kanterna... på med en tryckknapp - klart!! :tumup:

Här kan man få insperation: http://shop.bipistuff.dk//group.asp?group=19
Användarens profilbild
Av amöba
Hör med Naimiez, hon har sytt vet jag.
Användarens profilbild
Av AnneliJ
LillaG skrev:Har bara kommit till att fundera på det -stadiet. Men det borde ju inte vara så svårt... Bommulsjersey & fleece & sy ihop i kanterna... på med en tryckknapp - klart!! :tumup:

Här kan man få insperation: http://shop.bipistuff.dk//group.asp?group=19
Ja det borde ju inte vara så svårt. Och de ser så snygga ut och verkar praktiska. Men jag har aldrig sett någon på riktigt så jag är inte helt klar över hur överkanten ser ut. Den syns ju aldrig på bilderna.
amöba skrev:Hör med Naimiez, hon har sytt vet jag.
Tack, vad bra. Ska försöka höra med henne.
Användarens profilbild
Av aspen
härhttp://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... 6&start=15 finns det en bild på fram/baksida på mina samt den jag sytt, fast den egensydda är bara sydd efter baksidan på den orginalet, den har inte det pösiga tyget, har dock bestämt mig för att försöka nångång. tyget på orginalet är fleece på baksidan och typ (tunnt) t-shirt tyg på framsidan
Användarens profilbild
Av AnneliJ
annelie skrev:fast den egensydda är bara sydd efter baksidan på den orginalet, den har inte det pösiga tyget, har dock bestämt mig för att försöka nångång. tyget på orginalet är fleece på baksidan och typ (tunnt) t-shirt tyg på framsidan
Okej, haklappens framstycke är alltså större än bakstycket och det är det som gör att den hänger så där som en knuten scarf.
Användarens profilbild
Av aspen
AnneliJ skrev:
annelie skrev:fast den egensydda är bara sydd efter baksidan på den orginalet, den har inte det pösiga tyget, har dock bestämt mig för att försöka nångång. tyget på orginalet är fleece på baksidan och typ (tunnt) t-shirt tyg på framsidan
Okej, haklappens framstycke är alltså större än bakstycket och det är det som gör att den hänger så där som en knuten scarf.
precis :tumup:
Användarens profilbild
Av Kaja
Får jag komma med ett tips?? Urtvättade t-shirts kan med fördel användas till sådanahär grejer. Jag sydde helt enkelt vanliga trekanter som jag knöt i nacken (testade även tryck-knappar men det blev sådär). Några av dem gjorde jag textiltryck på och några fick vara vita (förbrukade sambons t-shirtar). Visst. Gör man dem dubbla så blir de ju lite snyggare, men förbrukar man t-shirts så kan man göra desto fler.

//Kaja
Användarens profilbild
Av He.ma
Det finns såna på EXIT (om du har nån sån butik i närheten), så där kan man ju gå in och känna och klämma på dem :D Det har varit super nöjda med dem på dagis :wink: sitter bättre än en vanlig sjal el dyl.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?