Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kvileja
Om barnet somnar, kan ni fästa huvudstödet utan hjälp då? För det lyckas inte jag med. :) Jag kan heller knappt knäppa på mig Ergon själv på magen. Några knep?
-I
Av Aelia
Ja, det han jag gjort, men inga kpen tyvärr, knyt den båkom din hals kanske?
Användarens profilbild
Av cutypie
Jag har hittad lite instruktioner för ErgoNG på tillverkarens hemsida, dock på engelska:
http://www.ergobabycarrier.com/images/r ... newgen.pdf
Om du fäster huvudstödets bänder i öglarna på både sidor av Ergon går det relativt lätt att ta loss de och dra upp huvudstödet.
Användarens profilbild
Av Kvileja
Tack för svar! Det är dock när jag bär på magen som jag inte kan fästa huvudskyddet. Men jag ska testa att knyta det runt min hals nästa gång. Och det som är svårt är att knäppa det översta spännet, som befinner sig mellan mina skuldror, när jag bär på mage. Enligt instruktionerna så ska man kunna nå det om man böjer sina armar över huvudet, men jag når inte. Men jag får väl öva på! :) Blir glad för fler svar/tips/åsikter iaf!
-I
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har aldrig ens försökt knäppa huvudstödet när jag bär på magen, varken med ergo eller patapum... Det översta spännet är lättast att kmäppa om man har axelremmarna ordentligt långa, sen knäpper spännet och sen drar åt axelbanden. Försöker man knäppa spännet med axelbanden åtdragna är det svårare, för då är dom mycket längre ner.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det beror lite på hur högt upp man har bandet som håller ihop axelbanden. jag har det så högt upp det går och då kan jag knäppa huvudstödet, men har man det längre ner är det svårare. sen beror det nog på hur vig man är också :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tycker också det r knepigt att fästa remmarna mellan axelbanden när jag bär på magen... Får knixa och ha mig. Tänkte jag skulle fästa en tåt i dem som man kan dra i för att kunna knäppa på dem väldigt högt upp och sen dra ner dem, om du förstår.

Huvudstödet är också lite krånligt ibland, men jag fäster det ofta löst i axelremmarna och tycker det fungerar bra. Har det också ibland fäst redan från början - tror det funkar bra att ha det fäst från bara ena sidan faktiskt, men är inte riktigt säker hur jag brukar göra. :P
Användarens profilbild
Av Anso
Jag når inte alls att knäppa bak på ryggen och istället har jag knutit fast ett 2 cm brett gummiband på vardera axelremmen på lämplig plats som jag sedan fäster huvudstödsbandet i. :D
Användarens profilbild
Av Kvileja
Åh, tack för alla svar! Fick ju flera bra tips!
-Ida
Användarens profilbild
Av Annika80
Om jag bär fram så brukar jag knyta banden till huvudstödet runt mina axelremmar, för hur man skulle nå till ringarna bak är för mig en omöjlig fråga?
På patapumen är banden mer justerbara och där kunde man fästa dem i ringarna innan man tog på sig den och sen bara dra åt banden när det behövdes stöd.

Knäppa bak kan jag också om jag bär fram.
Jag brukar sätta henne i selen med axelbanden på det längsta och sen "bara" hoppa till och få tag i spännen och knäppa, sen justera axelbanden.

Annars kan man sätta på sig selen och dra ut axelbanden på det längsta, knäppa bak och sen stoppa barnet i selen och sist justera banden, men jag tyckte det var lite bökigt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?