Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aurian
Äntligen har jag fått min symaskin!
Så nu ska jag sätta igång att sy ringsjal av min BäraBarn-sjal!
Hoppas det blir bra... Behöver ju den nu när vi ska åka till finland imorrn... :P (Fast vi har ju förstås både Easyn, Mobyn och Ergon med oss också :lol: )

Tänkte fråga er som sytt ringsjalar... Har någon av er sytt dit en ficka? Hur har ni gjort då och har ni några bilder på hur det blev?

Jag är inte helt hundra på ännu om jag ska göra en ficka, måste först se hur lång svansen blir på sjalen och så vet jag ju inte om jag "vågar" klippa i sjalen :shock:
Fast om jag hittar ett passande tyg så behöver jag ju inte klippa, om det inte är så att svansen är för lång förstås... :roll:
Användarens profilbild
Av Bina
BäraBarn blir ganska lång som ringsjal så att vika upp den och göra en ficka kan ju vara smart!

Funderar lite: :roll:

Ringon är ju ihopsydd längsgående en bit så den bildar en lite smalare ficka, alternativet är väl att helt enkelt vika upp den biten som skall vara ficka och sy två L uppochner :lol: haha alltså så att det blir dubbelt tyg med en öppning. :lol: :lol: :lol: undrar om det gick att förstå hur jag menade :roll: :oops:

Ha en trevlig resa!

Ritade lite hur jag menar..
Bild
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Jag har sytt en ringsjal i råsiden med ficka längst ned på svansen. Jag tror min ringsjal är ganska bred men jag sydde så det blev flera fack. Får plats med plånbok i en ficka, en ficka är för vällingflaska, sedan har jag en ficka för blöja (den sticker dock upp lite, blöjan alltså). Jag sydde fickan/fickorna som dolda fickor, alltså jag vek tyget inåt. ÅÅÅÅÅ, jag märker själv att jag är usel på att förklara, önskar min digitalkamera inte var trasig så fort jag har möjlighet ska jag ta en bild på det. :D :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?