Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Freyja
Hm funkar det verkligen att knyta omslutet kryss på den!? Jag prova igår men jag tyckte det blev så korvigt med allt tyg samt svårt att spänna allt!
Men jag är kanske inte van det tjockare tyget ännu! :roll:
Användarens profilbild
Av sanna73
Helen skrev:Jag tycker man måste " knyta in sig" i alla nya sjalar.
Ingen är den andra lik.
Övning, sen sitter det och man kan inte förstå varför man tyckte det var jobbigt i början.
:iagree:
Användarens profilbild
Av sacha42
Häller med föregående talare :lol:
Användarens profilbild
Av Gullan
Omslutet är jätteskönt med hopparna. Min hoppediz var min första sjal, så jag lärde mig knyta med den :) Jag fullkomligt älskar den för den avlastar så bra till min dumma rygg. Det är nog bara övning som fungerar, man måste ju lära känna alla nya bekantskaper :) *kram*
Användarens profilbild
Av Freyja
Marlin skrev:Knyter du med smokingbältet innanför krysset? Alltså tvärtom hur man normalt gör med trikåsjalarna? När bältet är innanför, alltså det första man lägger runt bebben, tycker jag att det går ypperligt att knyta omslutet med Hoppedizarna. Men som övriga säger: träna! :D
Jo det blir det va om det är så här jag knyter! http://www.sjalbarn.se/OmslutetKryss.htm
Att göra tvärsom som man gör med trikåsjal är kanske svårare med vävd då den inte är töjbar!

Annars ser ju den här smidig ut med då man vill ta i och ur barnet!
http://www.sjalbarn.se/bilder/Knytninga ... ubbelx.htm
Användarens profilbild
Av Gullan
Den knytningen du hänvisar till sist i ditt inlägg, dryas, är den vi använder mest här hemma! den är helt suverän! Jag knyter den på morgonen, tar i och ur D hela dagen.... Den är jättebra! Ändå har jag besvär med ryggen så bra avlastning är A&O, men den fungerar jättebra!
Användarens profilbild
Av solanna
Ett tips för att få mindre tyg som korvar överallt är att vika sjalen dubbel på längden. När du sedan ska knyta vanligt x-omslut fram med smokingbältet innerst så lägger du den med kanterna uppåt fram så att smokingbältet bildar en ficka. Där viker du sedan ut sjalen i sin fulla bredd innan du stoppar i bebisen, men har i övrigt sjalen dubbel över allt annars. När jag gör så blir det jätteslätt och fint och lätt att få tyget välspänt överallt.

Förstod du hur jag menade? Fråga igen annars!
Användarens profilbild
Av Freyja
Gullan skrev:Den knytningen du hänvisar till sist i ditt inlägg, dryas, är den vi använder mest här hemma! den är helt suverän! Jag knyter den på morgonen, tar i och ur D hela dagen.... Den är jättebra! Ändå har jag besvär med ryggen så bra avlastning är A&O, men den fungerar jättebra!
Jag ska nog anamma den knytningen jag med! :D
Användarens profilbild
Av Freyja
solanna skrev:Ett tips för att få mindre tyg som korvar överallt är att vika sjalen dubbel på längden. När du sedan ska knyta vanligt x-omslut fram med smokingbältet innerst så lägger du den med kanterna uppåt fram så att smokingbältet bildar en ficka. Där viker du sedan ut sjalen i sin fulla bredd innan du stoppar i bebisen, men har i övrigt sjalen dubbel över allt annars. När jag gör så blir det jätteslätt och fint och lätt att få tyget välspänt överallt.

Förstod du hur jag menade? Fråga igen annars!
Förstår hur du menar! Att jag inte själv tänkte på det! *S* Ska testa med det nästa gång få se. :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Har också en Hoppediz som jag gillar jättemycket men samtidigt tycker jag den blir lite klumpig när man knyter den. Svår balansgång.... den är verkligen stabil och ger otroligt god avlastning å andra sidan.
Av Aelia
dryas: hur har det gått?bättre nu?
Användarens profilbild
Av sacha42
Aelia skrev:dryas: hur har det gått?bättre nu?
undrar jag med, fått till det??
Användarens profilbild
Av Freyja
Halloj!! Lite uppdatering!

Ja idag gick det bättre då jag knöt denna! http://www.sjalbarn.se/bilder/Knytninga ... ubbelx.htm

Bar så då vi var på Allum (köpcentret) idag! ;-)

Mycket smidigare och inte lika korvigt, så den blir det fortsättningsvis plus öva på att knyta ryggsäcken! :-)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag gillar omslutet x bäst, men tycker det är lite bökigt att knyta ibland så det blir ganska ofta dubbelt x om vi inte ska så långt. Dock i princip aldrig med min långa Hoppediz, utan med min tunnare långsjal (den hemmasydda Olgasjalen och snart även den nyinköpta Gauzen :D). Tycker det är väldigt praktiskt med det dubbla x-et eftersom man kan ta i och ur barnet så lätt. Det avlastar dock inte lika bra som omslutet eller Ergon, därav nackdelen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?