Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnneliJ
Om ni orkar läsa så :blahblah:

Har sedan förut en Hoppediz Timbuktu som är jättevacker och jag tycker den är väldigt skön att bära i. Det känns liksom stadigt och bra. Den lite sträva ytan gör att knutarna håller jättebra. Det är sällan man behöver efterjustera. MEN - den är jobbig att knyta!!! Det är väldigt knepigt att få till ett bra omslutet X på ryggen. Tygets strävhet liksom jobbar emot och jag är alldeles genomsvettig när jag är klar (och kanske får börja om för att det inte blev bra). :hopmad:

Nu har jag hyrt en Easy regnbåge. Den är underbart mjuk och vacker. Den är faktiskt också så lättknuten som alla säger. Omslutet X på ryggen var plötsligt helt okej att få till. MEN - jag tycker att den inte alls avlastar lika bra som Hoppisen??? Den är liksom inte lika stadig att bära i och mjukheten verkar också göra att knytningen tappar stadga efter ett tag och måste dras åt. :?

Svårt det här - var finns den perfekta sjalen? :hmm:
Användarens profilbild
Av Anso
Ja, Easyn är ju rätt "stretchig" och ger väl därför med sig mer efter ett tag ochså är det kanske så att den ev. "strävheten" hos Hoppisen gör att knytningen mer häftar i sig själv. Det är samma sak med en Didy Indio som ju har en yta med struktur, den häftar som berget när man knyter den men är ju då lite kärvare att få ihop en knut på, men ACK så vacker.

Den helt perfekta sjalen? *spanar och spejar* :D
Användarens profilbild
Av Clifford
Hoppen är tjock som en filt att knyta på ryggen, men knytningen håller i alla fall (japp, jag har lärt mig nu ;) ). Tidigare har jag försökt med min easy och bara gett upp, eftersom tygen ger efter och barnet hänger som en i en liten sladdrig säck på ryggen. Easyn gillar jag bäst i x-omslut på magen dock :)
Användarens profilbild
Av sanna73
Aha, då skall jag nog gå över till att öva ryggknyt med hoppisen istället för easyn.

Älskar ju min easy för magbärande men har svårt att få Alfred att sitta tajt någon längre stund vid ryggknyt. Har hela tiden trott jag är hopplös, men jag skanske skall pröva hoppisen innan jag dömmer ut mig själv :hmm:
Användarens profilbild
Av sacha42
Anso skrev:
Den helt perfekta sjalen? *spanar och spejar* :D
DEt gör jag med, och det är därför det är så kul att prova olika märken och längder för man lär sig verkligen vilken man gillar till vilken knytning :D
Användarens profilbild
Av Linnea
jag är inte så förtjust i easy alls, speciellt inte på ryggen som nån skrev! Hoppisen sitter som ett smäck när man knutit, men de varierar lite i tjockleken från ex till ex, har man tur får man en tunn. Fast på vintern har jag uppskattat hoppisens värme :D

min favorit är storken, tunnare än hoppis, stadigare än easy :lol:
Användarens profilbild
Av AnneliJ
Hmmmm... det ultimata kanske vore att sätta en bit hoppis i mitten där barnet sitter och sedan på var sida, två bitar easy för knuten fram, och sedan hoppisbitar för det omslutna krysset bak och så till sist easy igen för knytningen... :?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Och jag som tycker Easyn är den ultimata ryggsjalen (tätt följd av Hoppisen). Tycker att det är just stretchen som gör den så skön att bära i, iaf när man har ett tyngre barn. När A var lite lättare gillade jag också Storken bäst, men när han blev tyngre blev den för stum tyckte jag.
Användarens profilbild
Av Helen
Vilken tur att det finns olika sjalar. :wink:
Alla tycks ha sin favorit.
Hoppis är skön på ryggen, någon easy har jag inte att jämföra med.
Men jag tycker det är skillnad mellan hoppe/ diamnatkypertvävd stork och randig stork. Hoppe och diamantkypertstorkarna sitter som en smäck när man fått till dem. De randiga storkarna är halare och behöver ibland justeras.
Användarens profilbild
Av Helena
Nu tycker jag att ni är lite elaka mot easycare. :D Man måste knyta hårt med en Easycare, annars är det inte skönt att bära, och då tycker jag inte att det blir så svajigt.
Med en lite tjockare sjal kan man kanske knyta lite slappare och ändå få bra avlastning.

Jag gillar Easycare för att man får barnet så nära kroppen. Men jag gillar den inte under jackor utomhus, då tycker jag nästan att den skär in lite.
Användarens profilbild
Av AnneliJ
Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig att knyta ordentligt med Easyn, för den är verkligen mjuk och skön. Och just att det känns enklare att göra själva knutarna är ju själva grejen. Då skulle det gå mycket fortare och mindre svettigt att få till det.
Helena - vad menar du med att knyta hårt? Att dra åt allt överallt mera eller?
Användarens profilbild
Av Helena
AnneliJ skrev:Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig att knyta ordentligt med Easyn, för den är verkligen mjuk och skön. Och just att det känns enklare att göra själva knutarna är ju själva grejen. Då skulle det gå mycket fortare och mindre svettigt att få till det.
Helena - vad menar du med att knyta hårt? Att dra åt allt överallt mera eller?
Hmm, jag vet inte riktigt egentligen. Men är jag slarvig och inte drar åt ordentligt, då blir det inte så skönt att bära med Easycare tycker jag. Men drar jag åt för hårt så blir det ju inte bra det heller. Det är en avvägningsfråga. Jag har inte riktigt kommit på det heller med ryggknyten, det kan bli lite hårt över axlarna ibland.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?