Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eulalia
Nu börjar det närma sig, hoppas jag, att jag kan bli en "riktig" Sjalbarnare och inte bara en låtsas :) .
Och då kommer frågorna , provade lite med en BäraBarn sjal när A var liten , men han gillade inte alls att ligga i vagga i den. Och där slutade liksom historien... :? .
Har nu köpt en tricotslen till Mini och jag undrar lite oroligt att om barnet inte tycker om att åka, ligga i sjalen. Vad gör man då? Är det ngt som barnet kan vänjas vid? Och hur går man vidare sedan, om man vill köpa en andra sjal? Vad rekommenderar ni att vi provar då?
De långa vävda ser så undersköna ut :) .
Användarens profilbild
Av Anso
Hanna gillade inte heller att ligga i vagga i BäraBarnsjalen enligt deras instruktion. Det gick lättare senare när jag förstått att det gick lättare att ha barnet liggandes med fötterna närmast ringarna/knuten i en ringsjal/kortsjal.

I trikåsjal så kan man ju bära liggandes/halvliggandes i vagga också men en del barn gillar inte att ligga ihopkorvade utan föredrar att bäras upprätt mage mot mage antingen med benen helt inne i knytningen eller med fötterna utanför.

Jag tror nog att många barn har perioder när de inte vill bli burna alls eller på ett visst sätt och då får man variera sig helt enkelt eller hitta på något annat. Det ger sig ska du se! :wink: Hoppas att ni får det riktigt mysigt med bebben och bärandet i alla fall.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Jag började med en Tri-cotti och Hilda var inte ett dugg imponerad av vagga, hon vart inte nöjd förrän jag satte henne mage-mot-mage, så tipset är väl att inte ge upp utan testa olika varianter.

å när ni ska köpa fler sjalar är min enda rekomendation att ni väljer efter vilken eller vilka färger ni gillar, vilket favoritmärke man har är så väldigt inividuellt, så gå på färgen bara!
Användarens profilbild
Av sanna73
Här är en kille till som inte gillade vagga, men som älskade sitta upprätt mage mot mage med benen innanför.

Får nog också kalla honom periodare. Han är 5 månader nu och sjal har alltid funkat när vi skall ut och gå eller tex har varit på dop eller mingelfester, men han har aldrig gillat att vara i sjalen när jag är still, dvs har har aldrig kunnat sitta i soffan och bara mysa med honom i sjal (håller tummarna för att ett ev syskon kommer gilla det :tumsup: ).

Vi började med en lånad trikåsjal BabyBundler som vi älskade och gick sedan över till vävd (och ringsjalar och MT och lite annat :oops:). Prövade då en hoppis eftersom den hade bra pris. Gillade den och har sedan köpt även easy för att jag hörde gott om den och gillade färgen. Mitt råd är nog att du skall försöka ta dig till någon sjalträff och där få känna och klämma på lite olika sjalar och andra bärdon, eller köp här och sälja av dem du inte gillar. Smaken med bärverktyg verkar vara som baken, delad. Det en älskar gillar inte en annan osv, så man får söka sina egna favoriter och inte vara rädd att prova lite olika. Det är ju så himla kul att prova sig fram också (även om maken tror man blivit knäpp och gått med i en sekt :wink: ).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?