Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Linnea
vilken maskin är bra och billigast :wink: till en riktig rookie som jag själv :D

jag behöver väl sy lite gardiner och annat smått till husbehov, kommer definitivt inte att sy barnkläder eller annat avancerat!

alltså kan man köpa en från typ ellos eller liknande, eller ska man gå in i en syaffär och låtsas sy-van och pruta 8)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Köp inte en Singer är mitt råd :? Min har gått sönder ungefär tusen gånger och är lagad för mycket mer pengar än vad den kostade från början :cry: Bernina verkar bra tycker jag och inte så mycket dyrare heller för den delen :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
kajsa kavat skrev:Köp inte en Singer är mitt råd :? Min har gått sönder ungefär tusen gånger och är lagad för mycket mer pengar än vad den kostade från början :cry: Bernina verkar bra tycker jag och inte så mycket dyrare heller för den delen :wink:
Min billiga singer har gått som en klocka i dom år jag har haft den... den är som duracell kaninen som bara gå och går och går och går :wink: Nja så länge har jag väl inte haft den runt 4 år men den har aldrig tjorvat trots att jag inte tar så bra hand om den :oops:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
marlene skrev:
kajsa kavat skrev:Köp inte en Singer är mitt råd :? Min har gått sönder ungefär tusen gånger och är lagad för mycket mer pengar än vad den kostade från början :cry: Bernina verkar bra tycker jag och inte så mycket dyrare heller för den delen :wink:
Min billiga singer har gått som en klocka i dom år jag har haft den... den är som duracell kaninen som bara gå och går och går och går :wink: Nja så länge har jag väl inte haft den runt 4 år men den har aldrig tjorvat trots att jag inte tar så bra hand om den :oops:
:roll:
Happ då är det väl bara ännu en av alla elektriska apparater som gått i konspiration mot just mig :hopmad: :?

:wink:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
kajsa kavat skrev:
marlene skrev:
Happ då är det väl bara ännu en av alla elektriska apparater som gått i konspiration mot just mig :hopmad: :?

Sånt är sååå surt!
Man kan leva i förhoppningen att mackapären är helt j-a fel men sen kommer någon och berättar att deras "har gått som en klocka"...Sur man blir då´ra! :wink: :wink:
Kram på dig Kajsan! :D
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Mitt tips är att köpa en begagnad maskin. När jag önskade mig en symaskin frågade min mamma om jag ville ha en helt ny eller en begagnad av bättre kvalitet. Jag följde med till symaskinsaffären och det blev en äldre pfaff-maskin.

Den har funkat kanon! De ggr den har krånglat har det berott på mig, att jag ex.vis inte fattat hur man ändrar trådspänningen o.s.v där i början :oops:

Jenny
Användarens profilbild
Av aspen
tipsar bara om att jysk hade en maskin för 1300 nåt denna vecka.

vill någon säga nåt om märket? Om det är bra eller dåligt. Jag såg ju bara annonsen :D , blev lite sugen själv. Jag har ju bara en gammal skolsymaskin; pfaff 97

Huskystar E10 var det
Senast redigerad av aspen den ons jan 17, 2007 09:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lingling
kajsa kavat skrev:
marlene skrev:

Det som kallas ojämn produktionskvalitet och kontroll, därför de är billiga :)
Användarens profilbild
Av florin
Huskystar är Husqvarnas budget-maskiner :-)

Tycker att du ska åka och provsy lite olika maäken och maskiner.

De märken jag skulle titta på är Pfaff, Husqvarna, Bernina, Brother och Janome.

Att köpa en bättre begagnad maskin är oftast bättre än att köpa en ny billig maskin.

Vill man bara kunna fålla gardiner så har ju ikea börjat sälja en maskin för typ 900:- :lol: Till sån sömnad duger den säkert...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
fantasiflicka skrev:
kajsa kavat skrev:
marlene skrev:

Sånt är sååå surt!
Man kan leva i förhoppningen att mackapären är helt j-a fel men sen kommer någon och berättar att deras "har gått som en klocka"...Sur man blir då´ra! :wink: :wink:
Kram på dig Kajsan! :D
Tack vännen :lol: :lol: :lol:
Kändes ungefär så som du så fint beskrev :wink: (Fast min nya symaskinslagare säger att Singer är gjorda för att hålla 3-4 år, sen slängas, Bernina är gjorda för att hålla minst 10 år) :wink:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
florin skrev:Huskystar är Husqvarnas budget-maskiner :-)

Tycker att du ska åka och provsy lite olika maäken och maskiner.

De märken jag skulle titta på är Pfaff, Husqvarna, Bernina, Brother och Janome.

Att köpa en bättre begagnad maskin är oftast bättre än att köpa en ny billig maskin.

Vill man bara kunna fålla gardiner så har ju ikea börjat sälja en maskin för typ 900:- :lol: Till sån sömnad duger den säkert...
Jag har en gammal 'IKEA' här hemma O DEN ÄR DET ABSOLUT INGET FEL PÅ FÖR BASBEHOV (sorry, enhandad just nu o kom åt den j-a tangenten). Vad jag förstår så är min ikea-maskin eg. en Husqvarna men bara märkt med IKEA. Jämför man dem så ser man att det är samma tillverkare. Jag har faktiskt sytt ett gäng muddbyxor i velour på den så just den var helt okej :) (Fast jag har uppgraderat nu o har en Brother med 5i11 sömmar + en overlock....) Hur det är med ikeas nya har jag ju dock ingen aning om.......Min är nog runt 10 år gammal.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag skulle satsa på en begagnad av känt märke snarare än en billig ny från Coop eller Jysk eller så.

Själv har jag en Husquarna Lily (numret kommer jag inte ihåg) som är inne på femte eller sjätte året nu, coh går och går och går. Nackdelen är att hon syr lite ojämna sömmar.

Skulle jag köpa en ny maskin idag så skulle det nog bli en Pfaff eftersom jag har hört att de syr jämnare sömmar, men det bästa är nog att provsy ett par olika märken och maskiner.
Av FiaLisa
Jag har en Husqvarna som jag är nöjd med. Om jag skulle köpa en ny maskin idag skulle jag nog även titta noga på vad Janome har för maskiner.
Användarens profilbild
Av Anna
huskystar är huskvarnas billighetsmärke och helt ok masniner med alla nyttosömmar. KOlla Jysk, de har dem då och då på kampanj för ca 1300kr och det rä bra pris för en helt ok maskin.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?