Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
Dom här byxorna sydde jag i velour jag fick av en bekant. Jag tyckte ärligt talat inte tyget var så himla snyggt i färgen, men tänkte ha det till att prova på nya saker och sånt.
Sydde klart ett par byxor till Freja idag och färdigsydda ser tyget mycket trevligare ut, så hon får nog stå ut med att ha dom offentligt också. :)
Mudd uppe och nere, den är mörkbrun, men det syns inte. Tyget är lite ljusare IRL.

Bild

Måste bara tillägga att jag ääälskar den här modellen på byxor, dom blir mjuka och sköna och passar perfekt på Freja, och det finns ju så mycket rolig velour att sy av. Dessutom gör mudden nertill att man kan göra byxorna ordentligt långa så dom inte glider upp när man sjalar men ändå inte trampas på när ungen ska knalla själv.
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Jag gillade färgen! Jättefina byxor och väldigt fin modell ( både på byxorna och barnet som bär dem).

Kan man sy sånna byxor utan att ha en overlock? Jag vill ju med sy velourbyxor!

Jenny
Användarens profilbild
Av florin
Vindruvan skrev:Jag gillade färgen! Jättefina byxor och väldigt fin modell ( både på byxorna och barnet som bär dem).

Jenny
Klart man kan sy såna byxor utan overlock :lol: Man kan använda en trestegs zz elelr vanliga små zz´och så måste man ha ganska lätt tryck på pressarfoten.
Användarens profilbild
Av vovvemor
florin skrev:
Vindruvan skrev:Jag gillade färgen! Jättefina byxor och väldigt fin modell ( både på byxorna och barnet som bär dem).

Jenny
Klart man kan sy såna byxor utan overlock :lol: Man kan använda en trestegs zz elelr vanliga små zz´och så måste man ha ganska lätt tryck på pressarfoten.
Åh vad bra, precis vad jag också satt och undrade över igår när jag fick ett ryck och insåg att jag gärna ville ta mig vatten över huvudet och prova på att sy byxor! Men, ursäkta en extrem synovis, hur syr man med "lätt tryck på pressarfoten"? Och hur liten är vanlig liten zz? Och finns det trestegs-zz på de flesta maskiner? ( :oops: )
Användarens profilbild
Av Blixa
Så söt hon är och vilka snygga byxor :love:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Kalasfina brallor och gullunge! Påminner om Edith med två fingrar i munnen :love:

Jag har bara testat att sy mudd en gång och det bidde skitfult. Hur gör ni för att få det så bra?
Användarens profilbild
Av aspen
florin skrev:

Jenny
kan man ändra pressarfotstrycket??? :shock: är det därför min velourhaklapp blev så vågig? :oops:
Användarens profilbild
Av florin
Alla symaskiner fungerar ju lite olika men på min kan man i alla fall ändra pressarfotstrycket.

När man syr i trikå drar sig tyget och det blir vågigt annars...

Kika i era bruksanvisningar :D

Eller ta ett foto på symaskinen och släng ut en bild i en ny tråd så kan säkert nån klura ut hur man ändrar på era maskiner :D

Ett tips är att provsy i nått skräp-tyg, man måste oftast ändra något även om man syr från ett mönster...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?