Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag hade tänkt sy mig en ny bärpåse till "lillebror" eftersom de jag har är sydda på 75 bredd, och ska jag bära en nyfödd i vagga i den kommer ju bäbisen bara försvinna ner i tygmängder, känns det som.

Jag hade sett framför mig att sy en i två olika färgers lakansväv, så att det blev snyggt när man viker över på axeln, men nu har jag sett åsikter om att lakansväv är för stumt att sy av.

Vad ska jag då hitta på? Bombardera mig med idéer! Jag har nog egentligen snöat in på att jag vill sy den fodrad, så det får inte vara för tjockt material.
Användarens profilbild
Av Gullan
Det fungerar att sy i lakansväv - bärpåsen från mimmis är ju som lakansväv, typ... kitengetyg. Den är dubbel, så det är som dubbel tunn lakansväv. Om jag skulle sy till nyföding skulle jag nog ta en tunn fin fleece och fodra med en fin jersey...
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har samma tankar, särskilt som jag har upptäkt att mitt gröna fina "skjorttyg" antagligen har ett uns elastan el dyl i, så det strechar jättefint. :blahblah:

Jag tänkte helt enkelt hänga på och kolla svaren. :wink:

Förresten; hur får man fram rätt mått när man är höggravid?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:Förresten; hur får man fram rätt mått när man är höggravid?
Jag tänkte köra på samma mått som jag sytt de andra. Men jag har för mig att jag sett att man lika gärna kan mäta på ryggen - om än det kanske kräver lite assistans.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag har köpt ett reatyg på Åhlens idag som är lite ljusblått/lätt turkost och som är liksom mönstervävd. Tjockare än lakansväv och ganska stretchigt, särskilt på diagonalen. Det tänkte jag göra nyfödingbärpåse av till min kompis. Vet inte om det blir bra men värt ett försök :wink:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Sara med 98+02+05 skrev:Jag har köpt ett reatyg på Åhlens idag som är lite ljusblått/lätt turkost och som är liksom mönstervävd. Tjockare än lakansväv och ganska stretchigt, särskilt på diagonalen. Det tänkte jag göra nyfödingbärpåse av till min kompis. Vet inte om det blir bra men värt ett försök :wink:
Du får rapportera! =)
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har testat både min i fleece och de jag har sytt av en styckad vävd sjal och jag måste säga att även om fleecen är väsentligt mysigare så tycker jag att den vävda avlastar bättre och sitter bättre på. Så, det beror kanske lite på vilken effekt du är ute efter. Mys eller effekt!

//Kaja
Användarens profilbild
Av tinaw
Lakansväv är inte optimalt om man säger så. Men man ska aldrig säga aldrig. Flanell, kanske?
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:Förresten; hur får man fram rätt mått när man är höggravid?
Jag tänkte köra på samma mått som jag sytt de andra. Men jag har för mig att jag sett att man lika gärna kan mäta på ryggen - om än det kanske kräver lite assistans.
Jag har ju inte sytt några innan, så det känns lite svårt att göra så, även om det är smart. Men att mäta på ryggfen var ett tips! Tackar!

Tror ni man kan fodra med trikå eller velour?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?