Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
Har ni några tips på hur man gör en sån?

E sover bäst när det är mörkt och jag stökar en hel del i sovrummet som det är nu och har ju lampor tända även efter att hon somnat så en sänghimmel skulle nog inte vara så dumt. Tänkte att jag skulle göra en själv, men hur? :hmm:

Våran spjälsäng står mitt i rummet så det ska vara en som man på något sätt sätter fast på sängen direkt. Någon som har bra tips och idéer?
Användarens profilbild
Av puppan
Hhmmm.... Kanske spika eller skruva fast en träribba eller rundstav på varje kortsida och en överliggare mellan dem?
Och så hänga ett tyg över överliggaren som är så brett att man kan välja att dra för hela eller bara lite av sängen.

Eller en i varje hörn och en ram uppe?

Alt om man inte vill spika/skruva på sängen göra någon typ av stativ på varsin sida om sängen med överliggare emellan.
Jag ser liksom ett kors i trä med en rundstav rakt upp framför mig. :wink:
Användarens profilbild
Av Fina
Jo det är väl någon sån idé jag har också, men jag vet bara inte hur jag ska få till det! Vet inte riktigt hur jag ska få det snyggt. Hmm.. borra hål och sätta fast med skruvar kanske. :duh: Är kanske inte så svårt som jag föreställer mig 8) Nåväl. Ska kolla in vad som finns på den hemliga trä-marknaden på måndag!
Kom gärna med flera förslag!
Användarens profilbild
Av Lindan
Jag köpte tre "pinnar" på tygaffären som man sätter fast i väggen och sedan satte jag bara dit två gardiner på den översta pinnen, hittar ingen bild nu men man fattar kanske ändå, dom sitter lisom i en trekant.
Av Sia
Man kanske kan sätta fast rundstav i spjälsängsribborna med slangklämmor? men det kanske är svårt att få snyggt?
Användarens profilbild
Av boosten
Innan jul fanns det speciella sänghimmelramar till spjälsäng i stål på Jysk för 80 kr, kanske finns de kvar? Vet ju inte om det är till dubbelsäng eller spjälsäng du vill ha..
Användarens profilbild
Av Fina
boosten skrev:Innan jul fanns det speciella sänghimmelramar till spjälsäng i stål på Jysk för 80 kr, kanske finns de kvar? Vet ju inte om det är till dubbelsäng eller spjälsäng du vill ha..
Å! Måste åka dit och kolla! Sänghimmeln ska vara till spjälsängen...
Användarens profilbild
Av Fina
Sia skrev:Man kanske kan sätta fast rundstav i spjälsängsribborna med slangklämmor? men det kanske är svårt att få snyggt?
Slangklämmor... :hmm: Hur ser det ut då?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?