Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
Är de inte jättestor skilnad så kan man lösa det genom att sy ihop svansen så den blir som en påse så håller den liksom utsidan ut i det mesta av svansen också.
Användarens profilbild
Av Malin
Hur gör man då, när man syr ihop svansen till en påse?
Användarens profilbild
Av Anna
Hmm hur förklarar man. Jag brukar ta och lägga den räta mot räta längst ut i svansen och sy 20-30cm längs längden på sjalen. Sedan lägger jag liksom ihop den så att den sömmen kommer på mitten och syr sedan botten och då när man vränger få är öppningen mitt på och så håller den rätsiorna ut hyfsat.

Sedan finns det ju sjalr med olika finesser för att få till det där som en fin väska att ha sjalen i och så, men det har jag itne tittat närmare på så jag vet inte hur man gör.
Användarens profilbild
Av Malin
Jag tror jag förstår, bra beskrivning!
Hur viker du runt ringarna, spelar det ingen roll, jag är inte så världsbäst på att sy så jag tänkte sy Babydesigns lätta, men du kanske har något bättre knep så att den håller ihop bättre när man har en ficka på slutet?
Användarens profilbild
Av Anna
om man bara tar båda ytterkanterna in mot mitten och sedan trär igenom ringarna och syr så blir den halva sjalens bredd på axeln och det brukar funka jättebra och då kommer liksom öppningen i tyget år samma håll som fickan.
Användarens profilbild
Av Malin
Hur långa brukar du göra dina ringsjalar?
Snart kommer ringarna på posten, mina är redan fållade och klara ska bara sy i ringar och göra svansen. De är två meter, räcker det?
Användarens profilbild
Av Anna
Två meter räcker bra om man inte är alltför stor. Jag brukar ha 220 oc då får man en del svans över.
Användarens profilbild
Av Malin
Hej!
Tack för all hjälp, den första sjalen är klar, den blev jättefin!
Nu undrar jag, finns det någon bra, enkel beskrivning för hur man använder en sjal med ficka, det är ju lite klurigare att få till, så att man sprider ut tyget ordentligt i ringarna och så vidare.
Sjalen är en födelsedagspresent till min syster, hon bor 50 mil bort så jag måste skicka den och skicka med bra instruktioner.
(själv vet jag ju hur man gör, men är inte så bra på att beskriva. De beskrivningar jag har gäller bara sjalar utan ficka och det kan ju vara lite klurigt om man inte är van)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?