Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Några vänner (ej sjalbärare :wink: ) ska snart få sitt andra barn, en vårbebis, och jag tänkte sy dem något den här gången. Vad skulle ni uppskatta att få?

Mina funderintgar hittills:
Body (storlek?)
Filt i mjuk trikå/velour
Ringsjal (som en sjuksköterska jag träffade sa: "Såna där borde du göra och ge bort för en sån där skulle alla föräldrar behöva ha!" Jag är dock skeptisk till om den skulle användas alls.)
Vetevärmare (för att det är så smidigt att förvärma sängen om man hoppas att en bebis inte ska vakna när man lägger ner den)
Pyjamas
Användarens profilbild
Av svas
En filt helt klart! Och ge den gärna innan bebis kommer så att föräldrarna kan gosa in den på förhand!
Användarens profilbild
Av Kristina
jag sydde muddbyxor i ett fint velourtyg till en kompis nyföding, dom blev mycket uppskattade. :)
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Jag skulle nog mest uppskatta en sydd filt... en filt kan ju egentligen barnet ha hur länge som helst! Från att ha den som täcke till gosefilt till "prydnadsfilt.... ja, du fattar...

:D

Jenny
Användarens profilbild
Av sarahlc
en vetevärmare till moder är guld värd i min lilla värld... :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Hmm, alla förslagen var bra tycker jag... Jag gillar filtar så det hade jag absolut uppskattat. Vetevärmaren också, kanske ffa för att jag gärna blev lite spänd och öm i axlarna av amningen innan man hittat "sina" amningsställningar.
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag tycker alla förslagen är jättebra. Ringsjal har blivit favoriten på bvc här också :) Om du ska göra body tycker jag stl 68, då växer bebis i den på försommaren - en härlig kortärmad med somrigt mönster, kanske? En gosig filt i bomull? Åh, jag har samma problem med syrrans aprilbebis - jag vill ju göra MASSOR av bra prylar till den godingen!!!
Av Sia
En vetekudde är ju guld-värd om man får mjölkstockning, och för ömma ammningsaxlar.

Min mormor hade sytt sovpåsar i mjukt tyg, dvs en pyamas med långa armar och en stor påse med snörning i botten istället för krångliga ben, helt suverän när man ska byta blöjor mitt i natten, och den ser helt klart mysigare ut att sova i än en vanlig pyamas.
Man kan även fodra den och andvända istället för ett täcke som sparkas av. då behöver inte bebis lämna "täcket" i sängen när man ska amma, och den gosiga värmen bibehålls.

Jag sydde ett baby-nest till min bebis när jag var gravid som vi har haft jättemycket andvändning för (bild finns på min sida på FL, där heter jag Euphorbia), dock var matrialet lite knepigt att få tag på...

När jag fick min bebis saknade jag kläder i andra färger än blå, rosa och vit, finns absolut INTE att få tag i i storlek 50/56. iåförsig så får man så fruktansvärt mycket kläder i dom storlekarna så det är rätt skönt att få något i större storlek också.
Av Sia
Eller en snygg mjuk lekmatta som matchar färgerna i deras vardagsrum.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag skulle inte ge kläder eftersom åtminstone vi har drivvis med kläder efter ettan. :roll:

I första hand skulle jag digga ringsjalen, sen vetevärmaren och sen filten.
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
zandrama skrev:Jag skulle inte ge kläder eftersom åtminstone vi har drivvis med kläder efter ettan. :roll:

I första hand skulle jag digga ringsjalen, sen vetevärmaren och sen filten.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Siena
usch, detta blir nästan pinsamt att säga, som inbiten sjalbärare, men jag tycker inte att ringsjalen är en bra idé. Vi köpte en som sonen skulle bäras i när han var nyfödd, men vi fick aldrig till det och det var nära att vi pga det struntade i sjalar överhuvudtaget. Det kan nämligen vara ganska knepigt med just ringsjalar tycker jag. Bättre med en fin bärpåse!

Filtar är alltid fina.

En annan sak som jag blivit glad för om jag fått fler barn är en sån där fin hjälmmössa i mjukt finstickat silkegarn eller nåt!
Av Sia
Just det ja!
Mina vänner som är andragången-gravida nu tjatar på mig att jag ska sy MT till dom, så det är nog ett bra tips!
Mycket roligare att bära i än dom där dj**a Baby-björnarna som icke-sjalfrälsta envisas med, och har dom redan en så kan du alltid sy en i en annan färg/annat mönster.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag tänkte också bärpåse snarare än ringsjal. Enklare att få till med en nyfödding.

Lekfilt var också en bra idé. Eller varför inte en fin "bonad" att ha över sängen? Annars var vetegrunkan också bra, en sån hade jag velat ha. Fast om det är vårbebis kanske sommarvärmen gör den överflödig, om det nu blir någon sommarvärme vill säga :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?