Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag hittade ett tyg på erikshjälpen som är 5.5 meter långt, jag tyckte det passade perfekt till en sjal, jag gillade ränderna, MEN de sitter mitt på tyget som är 150 brett = 2 sjalar, men om jag klipper på mitten (där måttbandet ligger på bild 3) blir det en rand per sjal.

Har ni tips på hur jag ska gå tillväga?

Bild
Här är hela tygets bredd

Bild
Här är ränderna i närbild samt baksidan; den har aviga

Bild
Här är mitten på tyget. (olivia hjälper mig (att ta bort :wink: ) med måttbandet

sen har jag redan för många sjalar så jag får väl ge bort dessa/sälja dem kanske, men jag kunde inte låta bli när jag såg en sjal ligga.
Vill man ha en vit sjal förresten?
Användarens profilbild
Av 4ungar
Annars får du klippa av lite på var sida, men då blir det bara en sjal av det hela men då får du båda ränderna på mitten.

Annars får du klippa mitt av där måttbandet är om du vill ha ut två sjalar

Det är vad jag kommer på :roll:
Användarens profilbild
Av Filantra
Jag skulle klippa bort på varje långsida så mycket att tyget blir den bredd du vill ha på sjalen, ca 70 cm+ kanske. Då kan du ju välja om du vill ha ränderna mitt på sjalen eller lite åt ena sidan. Visst, det blir en del spill för tygets del (en sjal istället för två), men du får ju ränderna där du vill ha dem.
Användarens profilbild
Av aspen
Jo, jag får nog göra så, tack för era tankar.

den överflödiga biten kan ju bli docksjalar, jag har lila färg hemma...

tror ni den kan bli snygg då, med tanke på vitt? ärligt nu :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror det kan bli tufft med vitt. Jag skulle dock inte ta bort lika mycket på varje sida, utan göra så att ränderna hamnade lite närmre ena kanten. Det räcker fortfarande inte till två sjalar, men jag tror det blir coolare. 8)
Användarens profilbild
Av aspen
zandrama skrev:Jag tror det kan bli tufft med vitt. Jag skulle dock inte ta bort lika mycket på varje sida, utan göra så att ränderna hamnade lite närmre ena kanten. Det räcker fortfarande inte till två sjalar, men jag tror det blir coolare. 8)
Jaa, precis! Kanske 10 cm vitt kvar i ena kanten, sen ränderna o 50 cm till eller vad det nu blir. Hoppas det blir skönt att bära i nu bara :lol: den stretchade ganska skönt på diagonalen tyckte jag
annelie skrev:sen har jag redan för många sjalar så jag får väl ge bort dessa/sälja dem kanske, men jag kunde inte låta bli när jag såg en sjal ligga.
Vill man ha en vit sjal förresten?
Jag kan tänka mig en vit sjal. Om du har något kvar så behöver jag en kortsjal (vet inte hur kort) att knyta höftkryss (heter det så) med. Du kan väl ta med ev rester på tisdag om du vill bli av med litegrann.
Användarens profilbild
Av jag71
Vit sjal? :hmm: Jo då skulle jag helt klart kunna tänka mig. Helst om den inte är hel vit utan någon form av möster i sig. När jag funderar lite så har jag två ringsjalar i vitt med blommönster (också i vitt) som jag sydde till tösernas dop. Då stod jag och funderade på om jag inte skulle köpa 5 meter extra - för en vit sjal är väl inte fel (säger jag som helst går klädd i svart)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?