Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mojsan
Jag heter Pia och kan visa

Babybundler vinröd
Bärabarnsjal tre jeansblå och chili
Amazonas Brazil mango
( Amazonas Antigua kreativ - såld,
och inväntar möjlighet att köpa en längre... )
Hoppediz tunis, dublin och docksjal nairobi
Didymos jakob
Bebina karo (rutig) gul-grön
Ringo ullört
Jysktyg beige-vit-svartrandig
Hemmagjorda ringsjalar
Ergo tegelröd (gamla modellen med säkerhetsrem) inkl. ryggsäck och magväska

Mejla på mojsan74@yahoo.se.

Fr.o.m. 050801 jobbar jag heltid, mestadels vardagar, så behöver ni praktisk hjälp vill jag rekommendera sjalträffarna i Göteborgsområdet, andra ambassadörer eller så får vi fixa det kvällstid eller helg.
Senast redigerad av mojsan den tor mar 02, 2006 23:23, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av AAaa
Hej Mojsan! Jag har en son pa 8 manader som börjar bli för stor för bärselen och är lite sugen pa att köpa en sjal. Har prövat en "bära-barn" som hastigast men tjejen som hade den visste inte sa mycket om det hela heller utan kunde bara bära pa höften. Jag tror att jag skulle vilja kunna bära honom även pa ryggen. Vill inte ha nagor jättesjok heller... Vad rekommenderas? Blir jätteglad om jag kan fa lite hjälp. Jag bor i Majorna och min adress är annascherlin@hotmail.com
Användarens profilbild
Av mojsan
Skickar mejl o pm. /Pia.
Användarens profilbild
Av diddeldi
edit nov-05: nu är jag sjalförsäljare också och kan visa allt som finns på vår hemsida http://www.edenbaby.se

detta är mina privata bärmojänger:
- moby wrap, vit
- didymos jakob, 4,2 meter
- hoppediz oslo, 5,4 meter
- amazonas antigua rödruta, 5,1 meter (egentligen mammas men bor hos mig just nu)
- ringsjal från ringsjalar.tk, vinröd med guldringar
- hemsydd vattenringsjal
- några andra hemsydda ringsjalar
- två "sarisjalar", dvs saris som funkar som sjalar
- sidenringsjal
- ergo ng svart med cranberryfoder
- easycare eld omsydd till ringsjal
- easycare hav 4,1 meter

dessutom har jag
- wonderoos pocketblöjor
- swaddlebees pocketblöjor
- glamourmom amningslinne
om nån vill kika på såna.
Senast redigerad av diddeldi den ons dec 21, 2005 19:32, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Eftersom Göteborg är stort och frågorna kan bli många så är det bra att vara flera som kan visa och förklara.

Jag är ägare till och kan visa:
Storchenwiege Inka 4.6 m
Storchenwiege Leo Rouge 4.1 m
Sommarsjal 5.5 m
Ringsjal
Vattensjal
Hemmasydd bärsele typ Sutemi
Elastisk sjal

Vi har även:
Bobux-fotvänliga små skor.

Ingen fråga är för stor eller för liten, vi hjälper gjärna till!
Användarens profilbild
Av Tabby
Hihihi...tjejer ni har hunnit sammla på er lite sjalar under ganska kort tid :-)
Användarens profilbild
Av diddeldi
Tabby skrev:Hihihi...tjejer ni har hunnit sammla på er lite sjalar under ganska kort tid :-)
tycker du??? :roll:

hmm, sjal- :twisted: har visst slagit klorna i mig :oops: :roll:
Användarens profilbild
Av Athena
Hej! Jag är föräldraledig och visar gärna följande sjalar m.m. om någon är intresserad.

BabyBundler silver 5,4 m
ERGO NG cranberry
Nova ringsjal ekobomull
Hemsydd långsjal i lakanstyg
Hemsydd ringsjal i linne/bomull
Äiskä poncho (bärjacka) ljusgrå S/M
delbar fuskpolo för 2 ljusgrå

Skicka ett meddelande eller maila till athena_se@hotmail.com!
Hej tjejer!
Jag är intresserad av en sjaldemonstration! Är helt okunnig när det gäller sjalar men tror att jag vill börja med en trikåsjal, t ex Moby Wrap. Jag är höggravid just nu (v 33), gör det något? Det blir kanske svårt att öva att knyta på mej själv med en jättemage i vägen... ;-) Fast jag skulle gärna vilja veta hur man gör när lillan tittar ut så jag kan använda sjalen redan från början!

Vad säger ni?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Hermelinen skrev:Hej tjejer!
Jag är intresserad av en sjaldemonstration! Är helt okunnig när det gäller sjalar men tror att jag vill börja med en trikåsjal, t ex Moby Wrap. Jag är höggravid just nu (v 33), gör det något? Det blir kanske svårt att öva att knyta på mej själv med en jättemage i vägen... ;-) Fast jag skulle gärna vilja veta hur man gör när lillan tittar ut så jag kan använda sjalen redan från början!

Vad säger ni?
Visst kan du prova sjal med gravidmagen! :D Är ju toppen att prova redan nu så du är redo när bebisen kommer 8)

Jag vill också tipsa om sjalträffarna i Göteborgsområdet (Göteborg-Borås-Alingsås m.fl.) - titta under bärsjalsträffar - är träffar någon/några gånger per vecka. Där kan du jämföra olika trikåsjalar.
Senast redigerad av Scharlott den sön apr 02, 2006 21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Hermelinen skrev:Hej tjejer!

Vad säger ni?
klart du kan testa trots mage :D . kom gärna på sjalträff! annars kan jag visa hos mig också, finns i krokslätt (göteborg/mölndal). jag har moby och ett gäng andra sjalar i sortimentet, och en liten docka i nyföddstorlek om du vill testa med den :wink:
Av Hermelinen
Tusen tack för era svar! Det låter ju toppen!
Ska genast kolla när nästa sjalträff är! Annars hör jag av mej till dej diddelidi! Bor i Stampen, inte särskilt långt ifrån Krokslätt så det skulle passa jättebra!

Trevlig fredagkväll!
Av EmmaD
Hej jag behöver hjälp med ett bra ryggknyt och även en fram som är lätt att plocka i och ur. Skall till Italien och vill kunna variera.
Bild
Detta är vad jag kan. :)
Användarens profilbild
Av sonja
Hej! Jag bor i Kungälv och är sjalnovis. Jag ska få barn i juni och vill då ha sjal istället för syskonvagn, med den minsta i sjal alltså!

Skulle vilja ha råd och få prova lite olika sjalar och känna hur dom känns!

Är också intresserad av sjal till tjejen jag redan har!

Nån som kan och vill hjälpa? :)
Användarens profilbild
Av sonja
Åsa med 01 och 06 skrev:Kul att du hittat hit. Vi är några stycken som bor i Kungälv här, och ytterligare några i Stora Höga/Stenungsund. Det är träffar i Kungälv lite då och då, som det bara är att titta in till. Annars har vi syträffar varannan vecka, då brukar det alltid finnas med några barn och tillhörande sjalar.

I början är det vanligast med trikåsjal, som är lite lättare och knyta, och lite mysigare för babyn. När vikten närmar sig 7 kg, brukar man oftast växla över till vävd sjal eller sele för det avlastar bättre. Själv har jag ingen trikåsjal att visa, men väl bärpåsar, och diverse vävda sjalar, och bärsele Ergo.

Välkommen!

Åsa

Jaså, vad kul! Jag har en mobywrap , så jag har lite erfarenhet av elastisk sjal. Men den vill jag absolut inte ha i sommar då den är svinvarm! Det jag är intresserad av är svala sjalar, och sjalar där man bara behöver "slänga upp" det lite större barnet kortare stunder!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?