Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har trixat och krånglat lite och till slut fått till ett mönster på drakhuva som jag är nöjd med 8) Efter ett antal prototyper sydde jag två till kompisar med barn i lillebrors ålder och gav bort i julklapp.

Nu har jag fått frågan om jag kan sy fler och isåfall vad de skulle kosta. Vad tycker ni att jag kan ta? Materialet kostar inte så mycket och jag har inte tagit reda på hur lång tid det tar att sy, men det skulle jag kunna göra. Däremot får jag knappast någon vettig timlön om jag ska tänka så ;)

Bild såklart :D Det finns fler i bloggen (länk i signaturen)..

Bild
Användarens profilbild
Av Annika80
Vad fina! Ett tips om sömmen som går runt tyget som är runt ansiktet (hängde du med) :wink:
Sy den sömmen i skarven mellan fleecetygen (de olika färgerna) så syns den inte så mycket.
Vad du kan ta för dom?? Jag hade nog betalt upp till 100kr kanske?
Jag har ju sytt några egna med, men tyvärr blir det inte mycket försäljning här, då min symaskin hatar att sy de mössorna, den bara hoppar över 80% av stygnen :(
Användarens profilbild
Av Stream
Annika80 skrev:... Sy den sömmen i skarven mellan fleecetygen (de olika färgerna) så syns den inte så mycket.
Tack! Just den där sömmen har jag funderat på en del.. Jag vill inte göra som med ett kantband (eller sy den dubbel från baksidan) för då blir det så tjockt. Och syr jag för nära (eller i) kanten så är jag inte säker på att det fäster på baksidan.. men om jag tar lite mer tyg på baksidan än framsidan kanske? Eller syr fast på baksidan först och sen i kanten på framsidan.. :roll:

Ungefär i den prisklassen har jag funderat också..
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag har ju Tina W:s mönster till drakmössor, och där syr man först fast tyget till en ring, sätter sömmen under halan och lägger det räta mot räta och syr från framsidan. Viker tyget runt kanten bak på insidan (nåla är smart så det stannar där. Och syr sen i glipan mellan tygerna.
Användarens profilbild
Av Stream
Annika80 skrev:Jag har ju Tina W:s mönster till drakmössor, och där syr man först fast tyget till en ring, sätter sömmen under halan och lägger det räta mot räta och syr från framsidan. Viker tyget runt kanten bak på insidan (nåla är smart så det stannar där. Och syr sen i glipan mellan tygerna.
Tack för beskrivningen. Kanske får experimentera lite mer, men är det en raksöm du syr då?
Användarens profilbild
Av Elina
svarar på raksöms frågan..., nej den går med största säkerhet sönder.. Sicksack som inte är så sicksackig utan ganska rak... *asg*
Användarens profilbild
Av lotti
Elina skrev:svarar på raksöms frågan..., nej den går med största säkerhet sönder.. Sicksack som inte är så sicksackig utan ganska rak... *asg*
jag syr med en tät men smal sicksack! Tycker jag blir bäst!! :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag sydde med raksöm, men sträckte tyget maximalt då jag sydde och det har inte gått sönder ... än
Användarens profilbild
Av Linnea
ang pris så kan du väl spana på vad andra tar, tex tinaw... förutsatt då att de är proffsigt gjorda :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?