Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av fiskbulle666
Jag har en tremånaders liten tjej som jag än så länge burit i babybjörn orginal. Den är ju inte direkt skön att bära i några längre stunder så jag tänkte skaffa mig en annan sele!

Sjal går bort, har försökt men det är för omständigt med knytningarna.
Vilken sele ska jag välja? Har funderat på Patapum, Sutemi el Ergon.

Hon är inte riktigt stadig i nacken ännu så ska jag vänta tills hon är stabil?
Och sen en annan fråga, vad gör man när hon vill sitta vänd utåt? Då kan jag inte använda nån av selarna väl?
Gillar barnen att sitta i selen vänd inåt hela tiden?
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Alla de tre selarna du nämner går bra att använda. Huvudstöd får barnen av medföljande huvudstöd.
Min Hanna satt bra i en Sutemi när hon var ca 64 cm lång har jag för mig Annars kan sittdelen bli lite för bred helt enkelt och barnet sitter i spagat.

Ingen av selarna går att bära framåtvänt i och det är dessutom mycket tyngre att bära barn framåtvänt. Selarna går att vrida lite snett så att barnet sitter på din höft och då ser barnet framåt men kan lätt vända sig mot trygga mamma/pappa. Så har jag i alla fall gjort med Ergo och Patapum men inte provat med Sutemin men det lär nog gå med den också. Enligt instruktioner så måste man annars knäppa om remmarna för att bära på höften men då tycker inte jag att det avlastar lika bra.

Till sommaren kommer det att bli toppen med en sån här sele för er kan jag tro för då går det ju plättlätt att ha barnet på ryggen också.

Sutemin är jättehärlig att bära på magen med men kanske inte lika skönt med de korsade banden när man bär på ryggen. Den är också liiiiiite lägre i ryggen känns det som.

För att testa selarna i verkligheten i lugn och ro så kan du alltid gå på en träff (se under Bärsjalsträffar) eller leta upp en "Bärsjalsambassadör" där du bor.
Av loluna
Anso skrev:
Ingen av selarna går att bära framåtvänt i och det är dessutom mycket tyngre att bära barn framåtvänt.
Nåja, det kan jag inte riktigt hålla med om!
Jag bar min pojke tills han vägde 9kr på magen:)
:roll: :hmm: elller du kanske menar att inte barnet kan sitta framåtvänt?:hmm:
Användarens profilbild
Av Anso
loluna skrev:
Anso skrev:
Ingen av selarna går att bära framåtvänt i och det är dessutom mycket tyngre att bära barn framåtvänt.
Nåja, det kan jag inte riktigt hålla med om!
Jag bar min pojke tills han vägde 9kr på magen:)
:roll: :hmm: elller du kanske menar att inte barnet kan sitta framåtvänt?:hmm:
:D Ja, det går inte att ha barnet vänt framåt i dessa selar som det går i BabyBjörn. Int´lätt att skriva så att det går att begripa mig alla gånger... :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?