Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SophiaM
Skulle behöva lite hjälp av er!
Till vår tvåmånaders kille så har vi en Moby Wrap, men jag kan tycka att den är jobbig att ha här hemma när lillkillen bara vill bäras korta stunder.
Han är tung för sin ålder (9 kilo, 65 cm lång) så armarna tar stryk utan något bärdon.

Vi är båda ganska långa (175 resp. 195 cm) ifall det spelar någon roll!?
Vi vill kunna bära både sonen och vår dotter som snart är 2.5 år.
Finns det någon ultimat sele för detta?

Hjälp oss! :D
Användarens profilbild
Av Gullan
Har själv inte provat, men Ergo med Infant insert?
Infant insert är en liten dyna som man sätter i Ergon, då funkar den även för spädisar och ni kan använda selen många år framöver :)
Av cleo
Finns det utom en ergo med infant insert någonting annat man kan använda till både ett spädbarn och ett lite äldra barn?
Användarens profilbild
Av Anso
SophiaM skrev:Skulle behöva lite hjälp av er!
Till vår tvåmånaders kille så har vi en Moby Wrap, men jag kan tycka att den är jobbig att ha här hemma när lillkillen bara vill bäras korta stunder.
Han är tung för sin ålder (9 kilo, 65 cm lång) så armarna tar stryk utan något bärdon.

Vi är båda ganska långa (175 resp. 195 cm) ifall det spelar någon roll!?
Vi vill kunna bära både sonen och vår dotter som snart är 2.5 år.
Finns det någon ultimat sele för detta?

Hjälp oss! :D
Hm, om pojken är så lång så är i alla fall sittbredden på t.ex Ergon inga problem. Hanna kunde sitt i en Sutemisele när hon var 4-5 månader och då ca 65 cm lång. Är de för korta så kommer sittyget att nå ut på underbene och de sitter i spagat. Det finns ju huvudstöd på Ergon så att han får stöd för huvudet. Och Ergon räcker till en 4 årig tjej har jag själv sett........ :lol:
Av Sia
Jag har inte hört någon som har varit nöjd med infant insert till Ergo :? , men du kan vika in benen som grodben innanför selen om den är för bred, så kan du andvända den tidigare än rekommenderat utan infant insert.
Men Ergo har vi andvänt från ca 7,5kg och det har funkat bra tycker jag, den har ju bra livslängd också :D
Min kille är snart 6 mån och minst åtta kilo, och sen en månad tillbaka så har jag ställt undan barnvagnen och har bara med mig ergon när vi ska ut.
(Fast i torsdags lånade jag hem min första trikåsjal och är nyförälskad, så jag bär bara med den :wink: )
Användarens profilbild
Av April
Jag hade också satsat på en Ergo NG. Eftersom han är så lång, så kommer han att sitta jättebra i den! :-D

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?