Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Jo, jag gjorde bara såhär, jag tog fram den här som fanns i en annan tråd.. http://homepage.mac.com/erni/atragejack ... acke1.html

Sen satte jag bara saxen i jackan som det står, jag översatte inte utan kollade bara på bilderna och dom måtten. Jag var inte så supernoga, ville mest testa om jag kunde och det var löjligt enkelt och jag har knappt sytt nåt..gardiner syr jag o jag sydde mkt byxor då tjejerna var små (och ett par lackbyxor till mig själv... :oops: )
Jag tog tyget från en gammal fleecejacka (kossatyget) som jag ändå inte använde men det blev lite från ärmen bara så det går superlite annat tyg. Luvan tog jag loss från den andra jackan o sydde dit så det skulle bli lite mysigare och inte se så tomt ut (jag gillar luvor..) och kanske går den att dra upp om han somnar, som på ergon? Har inte testat än...

Det är ju inte den snyggaste jackan, det är en fleecejacka som är jag vet inte hur många nummer för stor men jag har använt den i flera år o jag ser hemsk ut i den, det vet jag :oops: Men skulle jag vilja sy i en annan jacka nu så känner jag inte att det är några problem, nu vågar jag sätta saxen i den utan att tänka så mycket..
Användarens profilbild
Av aspen
jag sydde från samma länk och jag satte på luvan som hörde till jackan fast till bebisen då istället. jag gjorde den lite mindre så det funkar som huvudstöd, fast hon lutar mer åt luvan än åt min rygg när hon sover.

här är bild på hur luvan ser ut "in use"

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=41244
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
WOW! ... säger jag bara
Användarens profilbild
Av Annika80
Tack Anneli (superfin jacka och dotter!) och Jennelii, ska kika närmre på länken när barnen är i säng.
Användarens profilbild
Av sacha42
vad fint det blev :D
Användarens profilbild
Av Jennelii
Äsch..det blev inga bra bilder men här ser man mer, fast "påsen" kom rätt långt ner även om jag helst har honom långt ner...
Testade med ergon oxå men då hamnade fötterna nedanför jackan...

Bild
Användarens profilbild
Av 4ungar
Kanon snygg!! nu kliar det i mina syfingrar också 8)
Användarens profilbild
Av aspen
Annika80 skrev:
annelie skrev:tack annika80 :D ses vi på onsdag?
vad på onsdag? vad har jag missat, träff? vart?
träffen på källan i borås under sjalträffar :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
mejamy skrev:Jättesnyggt!!! :tumup: Men ÄR det verkligen så enkelt alltså? Hur gör man då?
Ja det var verkligen så enkelt, jag har dragit mig så länge för att testa men det var bara att mäta ut som på bilden i länken. 15 cm från kragen, 22 cm brett och 45 cm långt o klippa (jag hade ju bara en enkel fleecejacka), sen 2 långa flärpar som var vad dom nu var, det står där..o så runda lite längst ner o sy fast. Längst uppe, mot min rygg sydde jag på en bit räta mot räta, vek runt kanten o sydde en söm just i skarven som blev o sen sydde jag fast lvan som passade exakt utan att jag behövde modifiera den =)
Användarens profilbild
Av mejamy
Jennelii skrev:
mejamy skrev:Jättesnyggt!!! :tumup: Men ÄR det verkligen så enkelt alltså? Hur gör man då?
Ja det var verkligen så enkelt, jag har dragit mig så länge för att testa men det var bara att mäta ut som på bilden i länken. 15 cm från kragen, 22 cm brett och 45 cm långt o klippa (jag hade ju bara en enkel fleecejacka), sen 2 långa flärpar som var vad dom nu var, det står där..o så runda lite längst ner o sy fast. Längst uppe, mot min rygg sydde jag på en bit räta mot räta, vek runt kanten o sydde en söm just i skarven som blev o sen sydde jag fast lvan som passade exakt utan att jag behövde modifiera den =)
Nu blev jag inspirerad! :D Har faktisk två jackor jag kan använda! Ska bara översätta tyskan först... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?