Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
jättefina, verkligen

du har rätt, jag inspireras (som av allt annat du gör :wink: )
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Så fina!!! :D
Användarens profilbild
Av smurfis
Otroligt fina! :shock: :D
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad fina!
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh vad fina, hemmagjorda utan någon köpesats?

Får jag visa mina här med? :roll:
Från "strulföretaget" och trots att det tog mer än dubbelt så lång tid för gjutmassan att stelna så blev de ganska ok.
De ska bara lackas och limmas på plattan.

Bild
Användarens profilbild
Av sirisirius
florin skrev: Våra är gjorda med hemma bakad saltdeg som vi tryckt ut i formar, gjort avtryck i och sedan fyllt på med gips...

Jag gjorde Tottas fotavtryck när han var pyttis men så glömde jag saltdegen så den torkade, tror i man kan gipsa det ändå eller ska man nöja sig med fotspår?
Användarens profilbild
Av tesoj
florin skrev:
Våra är gjorda med hemma bakad saltdeg som vi tryckt ut i formar, gjort avtryck i och sedan fyllt på med gips...
Vilket recept på saltdeg har du använt och är det sedan bara att hälla i gipsen, eller måste man behandla saltdegen så gipsen ej fastnar? Har köpt hem både gips och saker till saltdeg, men ej haft riktigt tid att göra avtrycken ännu. Ska kanske ta tag i det nu när man sett era fina avtryck.
Användarens profilbild
Av amöba
Förlåt mig om jag är en glädjedödare nu... :oops: Jag måste bara fråga om jag är helt ensam i hela världen om att tycka att sådana här gipsavgjutningar är lite otäcka? ***Varning - nu blir jag makaber*** Jag får nämligen gravstensassociationer, typ "till minne av..." *ryser* Förstår absolut charmen med att gjuta av för att minnas hur små de var, men jag kan ändå inte släppa associationen till död. Däremot har jag planer på hand- och fotavtryck med fingerfärg. Det funkar. ;)

Well, är jag ensam?
Användarens profilbild
Av florin
Jag har använt ett recept som jag hittade på Panduros hemsida. Man trycker bara ut saltdegen som man vill haden, jag gillar när den är lite ojämt uttryckt.... Sen är det bara att trycka ner foten elle handen och sedan fylla med gips, dvs ingen behandling och degen ska inte torka...
Av Jennifer
Florin: Jättefina och inspirerande avtryck! Har du några tips på bra formar som man kan använda sig av? Och har du någon sorts upphängningsanordning på dina avgjutningar?
Användarens profilbild
Av florin
Recept hittade jag på panuros hemsida, finns en mänd liknande recept på nätet om man googlar :D

Man behöver inte behandla degen med något innan man häller på gipset.

När jag får för mig att göra typ sånt här pyssel så tar jag vad som finns hemma. Det kvadratiska avtrycket har jag gjort i en liten plast låda som hörde till vårt Elfa-skötbord, det är ca 15*15 cm. Det avlånga med rundade hörn är gjort i en glass låda, typ som en GB-glass låda men mindre....

När gipset börjat torka kan man peta ner ett snöre upptill, i mitten så går det sedan att hänga upp avtrycket på en spik. Annars gillar jag när man kistrar fast avtrycken på en ram eller en fin trä-platta, blir mer som ett litet konstverk då :lol: Lim till detta finns på panduro. Att bara he dem stående på en tavellist är oxå väldigt fint...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?