Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siena
lillstrumpa skrev:Stor kram Knyttis, jag vet precis hur det känns! du är inte ensam i knas-stickar världen.

Jag hoppas att lite träning och Siena ska styra upp i mitt kaos.
(allt annat än halsdukar blir knas)
siena to your rescue! Fast egentligen ska du haffa Lin för hon kan sticka som få!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
:rofl: Nu är mössan klar och tydligen har jag fött en alien... Den blev liksom mycket bredare än den är hög... ja, tänk huvudformen på en alien så ser ni mössan framför er. Det ska bli mycket spännande att prova den på Lubsi imorgon :lol: Kanske töjer den ut sig, eller så blir det kanske fint med lite häng på den...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Lotten skrev:...Det går så segt och den har små hål överallt där jag tappat maskor. Det är bara att fiska upp dem igen säger mamma. Så jag fiskar. Och stickar. Och missar. Och fiskar.
Virknål! Oslagbart vid maskfiske!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu har jag provat mössan (i ung 10 sekunder, sen slet A bort den) och det blev inte så tokigt faktiskt. Den sitter inte tight utan är lite lös i bakhuvudet, men det såg inte så roligt ut jag föreställde mig när jag såg den igår. Fast den är lite löst stickad, den blir rätt gles när den töjs ut.
Idag ska jag köpa mindre stickor och sticka en ny. Frågan är bara om jag ska sticka en bättre i samma färg eller byta nystanet som blev över...

(hur tusan kunde människan mena att jag skulle behöva två nystan? Det gick inte ens ett...)
Av Lotten
Knyttet & K skrev:Nu har jag provat mössan (i ung 10 sekunder, sen slet A bort den) och det blev inte så tokigt faktiskt.
:vågen:
Användarens profilbild
Av Marion
:app: Där der du, friskt vågat hälften vunnet!
Vad har du använt för garn? Du kan testa att blöta mössan och töja och dra och forma den när den är blöt så kanske det blir lite bättre.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Marion skrev::app: Där der du, friskt vågat hälften vunnet!
Vad har du använt för garn? Du kan testa att blöta mössan och töja och dra och forma den när den är blöt så kanske det blir lite bättre.
Ja, tanken har slagit mig att det nog borde funka att tova till den lite. Nu passar den ganska bra på mig faktiskt :lol:
Jag har även köpt mindre stickor, så imorgon på syjuntan börjar jag på en ny!
Användarens profilbild
Av Stream
Knyttet & K skrev:... så imorgon på syjuntan börjar jag på en ny!
Syjunta? :roll: :hide:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Stream skrev:
Jepp, men jag är fortfarande pepp på den vi pratade om. En kompis ringde och frågade om jag ville vara med på deras och pysseltid tackar man ju aldrig nej till!

Och jag tänkte ju att vi kunde prata om den idag, men så glömde jag. Ska vi försöka ta tag i saken?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Lånar tråden lite... :oops:
Stream skrev:
Skogsgrön Ergo? Oj, vad det lät snyggt! Har du någon bild? Var hittade du den färgen? Gick det bra att färga Ergon?

Du gillar tunna sjalar ser jag. :D Precis just en Gauze och en Amazonas Carry Sling vill jag ha! Är de bra/sköna? Vilken är bäst?
Av Lotten
Kaffemoster skrev:
Lotten skrev:...Det går så segt och den har små hål överallt där jag tappat maskor. Det är bara att fiska upp dem igen säger mamma. Så jag fiskar. Och stickar. Och missar. Och fiskar.
Virknål! Oslagbart vid maskfiske!
Tack! :D Det ska jag pröva!
Användarens profilbild
Av Stream
Knyttet & K skrev:Och jag tänkte ju att vi kunde prata om den idag, men så glömde jag. Ska vi försöka ta tag i saken?
Ja, skriver mer i den andra tråden!
Användarens profilbild
Av Stream
Mamma Eli skrev:Lånar tråden lite... :oops:
Skickar pm 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?