Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Hur svårt är det att sy fast små applikationer? Blir det aspilligt eller?

Jag vill sy en sådan här till en kompis som önskade ett pennskrin.
http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a00465

Om man tråcklar fast döskallarna innan och syr sakta så borde det väl gå.
Senast redigerad av puppan den ons jan 10, 2007 21:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaja
Kan du inte köra dubbelhäftande vliseline som grund och bara nästa lite i kanterna så att det inte fransar sig??

Quiltbutikerna har en del fiffiga lösningar också...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Panakeia
kommer du göra döskallarna eller köper du färdiga märken?
färdiga märken e ju smidigar för de inte rattlar sig, men att göra själv e ju lättare att fästa.
egna märken skulle jag nog sattsa på att rita dit de svarta detaljerna "på" själva märket och sen aplicera fast dem med tät sicksack, ev. sätta fast dem med dubbelhäftande som ovan skrevs, det ger extra stadga och gör att märkena sitter på plats mycket effektivt utan att det blir konstigt när man vrider och vänder så mycket.

Alternativet är ju att INTE applicera alls, utan brodera de vita döskallarna istället?
e inte det ett alternativ?
Användarens profilbild
Av Annika80
Om du bara syr i kanterna är det nog inte så pilligt, men då sitter det väl inte så bra?!
Annars så textillim vore väl superbra, pennskrin tvättas väl inte direkt så det håller väl i evighet :roll: .
Eller så finns ju sådana märken som stryks på.
Användarens profilbild
Av annemi
Kaja skrev:Kan du inte köra dubbelhäftande vliseline som grund och bara nästa lite i kanterna så att det inte fransar sig??
Precis. Klipp till grovt i dubbelhäftande vliseline (vliesofix) stryk på på döskallarna, klipp rent och stryk på på tyget och sen zickzackar du med täta stygn.
Lycka till :D
Användarens profilbild
Av puppan
Tack för alla smarta tips!

Jag har klippt ur döskallarna ur vanligt lakansväv och har ritat på dem precis som panakeia skrev. :lol:

Visar sen när det är klart förstås. :wink:
Användarens profilbild
Av florin
Jag skulle strycka fast dubbelhäftande mellanlägg innan jag klipte ut dem, det blir båda stadigare och enklare att sy fast dem :-) När du syr fast dem rekomenderar jag att först tråkla fast och sen sy med tät zz.
Användarens profilbild
Av puppan
Blev rätt nöjd faktiskt. :D

Bild
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Det blev väldigt bra, du är värsta begåvad juh :D
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Tycker jag att du ska var, jätte-tjusigt :app:
Användarens profilbild
Av gummy
den blev ju jättefin!!

nu vill jag inte grusa ner ditt fina arbete, för det är helt klart roligare att få nåt så personligt än nåt köpt. men iallafall så har jag en sån börs som jag köpt för 40 kr på lagerhaus. så 99:- som den kostade på bluebox tyckte jag var väldigt dyrt
Användarens profilbild
Av annemi
Jättefint :D
Användarens profilbild
Av puppan
40 spänn! :shock: Det är ju vad materialet kostade ju.. Eller inte riktigt kanske men jag var tvungen att köpa en ny dragkedja och den var lite så där smådyr.. :wink:
Användarens profilbild
Av Lycke
Well done!
Skit i vad det kostar att köpa en snarlik, massproducerad! Den du gjortär värd så mycket mer, för det är omtanke mellan trådarna!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?