Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av printzezzan
Har knåpat ihop en meitai efter knyttets beskrivning och varit ute och knatat med den också och upptäcker till min förtvivlan att huvudstödet inte är till mycket nytta, det viker sig under hennes nacke. Vad göra? Ändra vinkel på axelbanden? Göra stadigare panel? (har använt kraftigt tyg med dubbel fleece i) Annat?
Användarens profilbild
Av printzezzan
Bild
Så här ser den ut. Tyvärr har jag ingen bild där jag bär och hon sover, kanske kan få till en i vaket tillstånd senare (nu sover barnet)
Användarens profilbild
Av florin
Är inte detta endast tänkt som nackstöd? Ett riktigt huvudstöd bör nog vara så att man kan fästa det nånstanns på axelbanden, som på en ERGO ungefär....

Själv har jag ju aldrig saknat huvudstöd på mina MT och på Patapumen som vi hade använde vi det aldig, behövdes inte... Kan tänka mig att det däremot blir knöligt och oskönt om tyget viker sig i nacken...

Visar en bild på hur jag gör mina MT, samma tillvägagångssätt som Knyttes men jag gör den inte lika upptill...

Bild

Om jag skulle sy dit huvudstöd skulle jag sy en separat bit som var lika bred som utrymmet mellan axlebanden och kanske 15-20 cm hög som jag skulle fästa på MT med tryckknappar eller kardborre. Å sen ordna något smart sätt at fästa det i axelbanden då man använder det... Finns massor med olika sätt att göra detta på.

Jag har för övrigt samma vinkel på mina axelband som du har :D
Användarens profilbild
Av printzezzan
Jag har för övrigt samma vinkel på mina axelband som du har Very Happy
Vad bra då behöver jag inte fundera mer på vinkeln! :D

Jag ska prova att göra ett riktigt huvudstöd som går att fälla upp, men då kanske jag ska göra en ny MT som är rak i överkant..?
Problemet är när jag bär henne på ryggen och hon somnar, för då hänger ju huvet liksom bakåt och det räckte tydligen inte nackstödet till att staga upp.

Om man gör ett riktigt stöd med knytband, var knyter man dom? Jag har inte sett nån ergo...
:oops:
Användarens profilbild
Av aspen
jag har inget annat svar än de andra men tyckte det var jättesmart att hela panelen var fodrad med fleece, så skönt att bli buren i en kylig dag :)
Användarens profilbild
Av printzezzan
jag har inget annat svar än de andra men tyckte det var jättesmart att hela panelen var fodrad med fleece, så skönt att bli buren i en kylig dag
Det är det nog fast jag satte nog i den mest för att ge stadga, dessutom kan jag inte ta åt mig äran för iden, men nästa MT tänker jag sätta fleecen på insidan panelen (för det lät sååå gossigt) istället för mellan tyglagren som på den här :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har sytt en MT med huvudstöd (fastsytt). Jag gjorde ung som huvudstödet på Patapum, dvs smalar nertill än upptill. Annars blir det rätt smalt om man har sneda hörn (som på florins MT). Vill man ha ett rakt huvudstöd (som på Colibrin) är det nog bättre att vinkla axelbanden ut från sittyget som du gjort. Om man gör långa band på huvudstöden borde det ju gå att bara knyta dem om axelbanden.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
printzezzan skrev:
jag har inget annat svar än de andra men tyckte det var jättesmart att hela panelen var fodrad med fleece, så skönt att bli buren i en kylig dag
Det är det nog fast jag satte nog i den mest för att ge stadga, dessutom kan jag inte ta åt mig äran för iden, men nästa MT tänker jag sätta fleecen på insidan panelen (för det lät sååå gossigt) istället för mellan tyglagren som på den här :D
Tänk bara på att det kanske kan bli svårare att "få ner" barnet ifall man har något så luddigt som fleece på insidan.
Användarens profilbild
Av florin
Knyttet har en bra idé ang att göra huvustödet bredare upptill :-)

Jag skulle sen sätta en D-ring på varje axelband och sedan långa tampar från huvudstödet som jag sedan skulle fästa i D-ringarna vid behov. Fästa kan man ju göra med kardborre eller nån liten hake, typ liten krabinhake... Kanske bör man sätta D ringa på två olika ställen så att man kommer åt dem både när man bär på magen och på ryggen utan att behöva hjälp...

Jag skulle nog inte sy om hela MT´n, prova först att sy om den upptill :-) Klipp av och vik in det skóm skulle vara nackstöd, sy ny söm. Du kan ju prova så innan du syr en helt ny, då vet du ju dessutom hur mycket som behöver förändras på den nya du gör :D

Lycka till!!!!!
Av Virre
HELT jätte-OT!

Men jag måste fråga: var det dig, Printzezzan, jag träffade på en husvisning, förra sommaren tror jag det var. Jag bar i en INKA ringsjal och ni i en hemmagjord brun sjal. :)
Användarens profilbild
Av printzezzan
HELT jätte-OT!

Men jag måste fråga: var det dig, Printzezzan, jag träffade på en husvisning, förra sommaren tror jag det var. Jag bar i en INKA ringsjal och ni i en hemmagjord brun sjal.
Japp! Det låter jättebekant! Vi köpte inte huset förresten. Gjorde ni?
Av Virre
He,he, kul att det var du :hello: , har tänkt fråga många gånger förut.

Nej, vi köpte inte heller det huset, vi har redan hus men kikar lite på gårdar då jag skulle vilja kunna ha hästen hemma. Det lutar nog åt att vi bygger stall där vi bor nu, för vi har rätt stor tomt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?