Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jason
Hej på er! Är ny här men har kikat runt ganska mycket och är allt annat än bra på dethär med ryggknyt...
Jag äger en babybundler 4,6 m och tycker det är väldigt svårt att få upp min 10 månaders son på ryggen. Han väger ungefär 8,5 kilo. Har ni andra bara vävda sjalar till så stora barn eller funkar det med trikåsjalar?? Har försökt med ryggsäck som lyckats nångång, omslutetx får jag inte till, har ej så böjliga armar :roll: Dessutom är sonen väldigt livlig av sig så man ska vara snabb för att få det att funka alls!
Tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta, skulle vilja ha en vävd sjal men det kostar ju...
Av Aelia
Jag tror inte att det är så bra ide att ha en så stor kille på ryggen i en trikå, eller, man ska inte ha en liten heller. Köp en vävd istället, mycket enklare och skönare :wink:
Användarens profilbild
Av amöba
Skulle tro att ni närmar er gränsen för hur tungt man orkar bära med trikåsjal. De avlastar ju inte så väl som de vävda sjalarna gör. Jag tyckte skillnaden var väsentlig redan vid 5-6 kg och slutade använda trikåsjalen då.

Har bara burit på ryggen i vävd sjal, men det skulle vara intressant att prova med trikåsjalen. Min lilla väger 7 kg. Just nu sover hon så jag får återkomma.
Användarens profilbild
Av Jason
Tack för era svar!

Jag märker ju att Hannes inte sitter så tätt efter en stund i sjalen, den töjer ju liksom ganska mycket, och därför är det lite svårt att få den bra knuten också. Jag har ju ingen vävd sjal och känner ingen med en heller så jag vet inte hur det är att bära med en sån, men antagligen mycket bättre än en trikå när bebisen blir större!

Ska allvarligt fundera på att investera i en vävd sjal, och eventuellt sälja min babybundler eftersom den inte är i användning så mycket.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Frida med Mea skrev:Byt till en vävd.
Omslut är krångligt innan man förstår hur man ska vrida armarna, men när man lärt sig kan man knyta i sömnen.
Jag har börjat få till omslutet ibland på ryggen nu efter en del träning. Kunde inte alls för några månader sen. Allt blev mycket lättare när jag lärde mig svinga upp sonen (snart 10 månader) på ryggen. Han älskar svingandet nu, blir full i skratt varje gång och full av förväntan innan när han står där med sjalen om ryggen och mig bakom. :D Fick i början ändå inte till det omslutna krysset, utan fick bära ryggsäck, men sen jag lärde mig sträcka ut sjalen rakt åt sidorna över min egen axel har det börjat lättna! Får inte till det varje gång, men det är betydligt mycket enklare nu än tidigare!
Användarens profilbild
Av diddeldi
håller med de andra, dags att skaffa en vävd :D . trikåsjalar är ingen höjdare för ryggknyt.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Det är så lustigt detta med sonens förväntan då han ska bli uppsvingad. Han står alltså framför mig, med mitt stöd såklart, och jag frågar alltid om han är beredd med lite entusiasm i rösten, räknar sen till tre mycket långsamt innan jag svingar och han blir till sig i princip varje gång. :D
Användarens profilbild
Av Jason
Jag ska nog skaffa mig en vävd. Frågan är bara vilken?? Kan inte sätta hur mycket pengar som helst för jag har egentligen inte råd alls :roll: Är lite inne på en amazonas antiqua då jag försått att den är bättre än brazilen? Skulle dock vilja ha en diagonalvävd eftersom den avlastar bättre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?