Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Min lilla pojke blir mer och mer ivrig ju äldr han blir. Han vill titta på allt så han vänder och vrider på sig som en liten mask. Idag ramlade han nästan bakåt när jag försökte rädda sötpotatisarna han slängde i golvet.

Har ni några förslag på knytningar jag kan göra med Didy? Jag har en 5a och en 6a men funderar precis på att skaffa en Indio 7a också.

Benen sitter vanligen ok, men överkroppen vrider han lös ur Didyn så jag får alltid gå och hålla fast honom. Ofta har jag ju med mig vagnen också så det blir lite svårt.

Han tycker också mycket om att hänga bakåt mot min arm och titta uppåt.

Nu ska jag g♪4 till sängs, men jag hoppas på att få goda råd ocjh tips i morron.

Tack!
Senast redigerad av nicegirl den mån jan 08, 2007 12:41, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Kotten
Hejsan! Sitter han på magen eller på ryggen och hur knyter du nu?
Användarens profilbild
Av nicegirl
Hej!
Han sitter på magen, jag tror knytningen heter x-omslut
Användarens profilbild
Av nicegirl
Han vrider och vänder på sig så mycket att bara benen sitter fast till slut och om jag inte höll honom skulle han ramla bakåt.
Användarens profilbild
Av solanna
Jag har upplevt samma problem som du med att Dante krånglar sig ur x-omsluten, särskilt på ryggen där man inte har så stora möjligheter att justera eller hålla emot heller. Därför har jag mer och mer börjat använda vår MT där överkroppen sitter mer fast. Ryggsäcksknytning funkade ett tag, men när han gjorde spik så åkte tyget så lätt upp på ryggen på honom så det kändes inte heller helt optimalt.

Jag tror att olika åldersfaser kräver olika bärdon helt enkelt, så du får väl testa sele eller MT, eller om du får tips om andra knytningar som fungerar bättre. Att knyta riktigt tajt är ju också bra eftersom det blir mindre utrymme för vridning då. Mitt tips där är att vika sjalen dubbel på längden innan du knyter eftersom det lättare att får det tajt och slätt då.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vi hade en period när bara ergo funkade, just av den anledningen. annars kanske en hög ryggknytning skulle kunna funka bättre, så att han ser över din axel?
Användarens profilbild
Av nicegirl
Tack för alla svar. Ni har nog rätt, men så synd att sluta använda Didy's (jag är ju helt galen i dem). Kanske ska se om jag kan skaffa en Ergo eller dylikt då..
Användarens profilbild
Av diddeldi
nicegirl skrev:Tack för alla svar. Ni har nog rätt, men så synd att sluta använda Didy's (jag är ju helt galen i dem). Kanske ska se om jag kan skaffa en Ergo eller dylikt då..
fast för oss var det bara en kort period som det inte funkade, sjalen kan få en revival senare :D . älskar också mina didysar :heart:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Samma här. Rygsäck funkar bättre, om inte rumpan trillar ut vill säga :lol: Fast det blir tungt också, nä, ergo får det bli.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Har prövat en ny knytning med ett längre och smidigare wrap, ser det här ok ut? Det känns tryggare, för pojken verkar sitta "fast" mer.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Tinalqua
Det är bra om du sprider ut sjalen mer under rumpan. För att sitta ergonomiskt ska den vara från knäveck till knäveck
Användarens profilbild
Av nicegirl
Jag dubbelvek den så det var lite svårt att sprida ut, men det ska jag ändra.
Annars ser det ok ut? Fast han sitter väldigt högt?
Användarens profilbild
Av Annika80
Sprid ut sjalen lite och låt han sitta lite längre ner, med hans huvud nedanför din haka åtminstonde :wink: , så blir det nog bra.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
nicegirl skrev:Har prövat en ny knytning med ett längre och smidigare wrap, ser det här ok ut? Det känns tryggare, för pojken verkar sitta "fast" mer.
Bild
Bild
Smart knytning :!: som sagt med lite mer spridning under benen så borde väl det där vara stadigt. Måste jag nog testa någon gång.

Apsnygg sjal dessutom! :hellu:
Användarens profilbild
Av nicegirl
Tack alla,
Idag tog jag ut honom i en Didyn på fotona och det gick finfint. Han vred sig och tittade på allt, men kunde inte vrida sig ur.

Tack för alla råd.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?